Sökning: "loyalty theories"

Visar resultat 21 - 25 av 241 uppsatser innehållade orden loyalty theories.

  1. 21. "The Good Guys"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Björkman; Aleksandra Boskovic; [2022]
    Nyckelord :Corporate Social Advocacy; opinionsbildning; varumärkeskommunikation; sociala medier; varumärkeslojalitet; woke-washing; company-cause fit; livsmedelsindustri; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att öka förståelsen för det relativt nya fenomenet Corporate Social Advocacy genom att undersöka hur det kommuniceras på sociala medier idag och hur budskapen mottas av konsumenter. För att besvara studiens frågeställningar har empiriskt material samlats in i form av två virtuella kvalitativa fokusgruppsintervjuer med deltagare från två olika generationer: generation X och generation Z. LÄS MER

  2. 22. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  3. 23. Secondhand i första hand

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Märta Särnblad; Maja Ekberg; [2022]
    Nyckelord :intention; community; identitet; lojalitet; TpB; secondhand-app; Generation Z; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har sitt främsta syfte att med hjälp av Theory of Planned Behavior (TpB) undersöka befintliga användares intention att vara lojal via secondhand-appar. Vidare undersöks intentionen i relation till den adderade faktorn identitetsskapande community utifrån tidigare forskning och teorier. LÄS MER

  4. 24. Consumer Value Perception of Smartphones : A Comparative Study of Swedish and Japanese Millennials

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Eric Adam George Akiba; Robin Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Consumer value perception; Smartphone value perception; Comparative study of Japanese and Swedish Millennials; Value perception categories.;

    Sammanfattning : Background: With the emergence of smartphones being a novel and increasingly relevant occurrence, and both the Swedish and Japanese markets being highly prominent in smartphone usage and technological adoption, there exists an avenue of research that compares these two markets. This research examines the consumer value perception of smartphones in millennials, the first digital natives, comparatively between the two markets. LÄS MER

  5. 25. Customer experience management in social media : An empirical study of how Swedish e-commerce companies work with customer experience management in social media

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oskar Eriksson; Mathilda Axelsson; [2022]
    Nyckelord :Customer Experience Management; Social Commerce; Social media; Customer experience; Social media marketing strategies; Social media; E-commerce; Swedish e-commerce;

    Sammanfattning : The increased use of social media has enhanced the way consumers make their everyday purchasing decisions. This has increased the importance of e-commerce companies to be present on social media. E-commerce companies that now use the capabilities of social media have led to the emergence of social commerce. LÄS MER