Sökning: "loyalty theories"
Visar resultat 6 - 10 av 241 uppsatser innehållade orden loyalty theories.
6. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER
7. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER
8. Är uppmärksamhet verkligen allt? : En kvalitativ/kvantitativ studie om hur social marknadsföring påverkar attitydlojaliteten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The purpose of the study was to investigate consumer attitudes towards a brand that in itscampaigns presents a social problem for attention. The study is based on theories in threemain areas, controversial marketing, brand loyalty and purchase behavior. LÄS MER
9. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER
10. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER