Sökning: "lyckad internkommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden lyckad internkommunikation.
1. Ledningens internkommunikation som verktyg i förändringsprocessen ur ett medarbetarperspektiv
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Förändringstakten i hela samhället har blivit snabbare genom åren och det är framför allt tekniken som driver denna utveckling menar Olsson (2017). Organisationer ställs inför många utmaningar och förändringar inom verksamheten är nödvändiga för organisationens överlevnad. LÄS MER
2. Förändringskommunikation : En fallstudie om behovet av information genom en organisationsförändring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Förändringar är något som ständigt pågår i vår omgivning och innebär att organisationer och företag måste vidareutvecklas för att möta de utmaningar och krav som förändringarna medför. För att genomföra lyckad förändring krävs såväl förståelse om varför förändringen måste ske som engagemang för genomförandet. LÄS MER
3. Att skapa samförstånd i en organisationsförändring : – En fallstudie om förändringskommunikation
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker hur samförstånd skapas genom kommunikation i en organisationsförändring. Detta är intressant då tidigare studier visat på att kommunikation är en avgörande faktor för att en organisationsförändring ska bli lyckad. LÄS MER
4. Internkommunikation av CSR : - En fallstudie av hur CSR internt förmedlas inom Clas Ohlson
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Den ökade transparensen i samhället har bidragit till att allt fler företag aktivt arbetar medCorporate Social Responsibility, CSR. Tyvärr är det många verksamheter idag som inte får tillräckligt mycket uppskattning för deras CSR-policy. Detta är för att den externa kommunikationen gentemot konsumenter inte är optimal. LÄS MER
5. Internkommunikation av CSR inom Max Hamburgarrestauranger AB : Hur de anställda tar del av information om företagets hållbarhetsarbete, hur det uppfattas och dess betydelse
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In organizations today Corporate Social Responsibility (CSR) is becoming a common means to try to gain legitimacy and credibility for their business. A successful CSR strategy has the potential to generate positive outcomes for a company and reaching out to stakeholders about the corporation’s contribution in the field is an important part of the work. LÄS MER