Sökning: "mänskliga preferenser"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden mänskliga preferenser.
1. Research of appropriate luminance level of monitor screens in workplace
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : MÅL: Huvudsyftet med den här studien är att undersöka hur naturligt ljus påverkar det mänskliga ögats preferens för skärmens ljusstyrka när man tittar på en datorskärm. METODER: Tre experiment genomförs för att mäta i vilken utsträckning solljus förändrar bakgrundsljuset i form av solstrålning. LÄS MER
2. Ny på distans : Kontorsarbetares upplevelser av den digitala kommunikationens betydelse under organisationsinträdet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna studie syftar till att studera socialiseringsprocessens andra fas, organisationsinträdet, inom offentliga organisationer under Covid-19 pandemins tid av rekommenderat distansarbete. Detta görs med ett kommunikativt, digitalt perspektiv. LÄS MER
3. FN:s utredningsmekanismer, internationell människorätt och realpolitik: En dekonstruktion av utredningsmekanismernas politiska inflytanden, struktur och ursprung
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker FN:s utredningsmekanismer som inrättades med avsikten att samla in, analysera, katalogisera och fördela bevismaterial till internationella samt nationella rättsväsenden. Uppsatsens övergripande frågeställning behandlar vad utredningsmekanismerna representerar i relation till den internationella människorättens begränsningar och möjligheter. LÄS MER
4. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
5. Hur kan rummet påverka barns lek? : En kvalitativ studie om hur barns samhandlingar kan påverkas av miljö och materialitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att närmare undersöka hur barns samhandlande kan påverkas av miljö och materialitet. Det görs genom att dels synliggöra hur de skilda miljöerna inomhus och utomhus kan påverka barns samhandlingar, dels genom att se till vilka ytterligare faktorer som kan påverka samhandlingarna. LÄS MER