Sökning: "mäta tjänstekvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden mäta tjänstekvalitet.

  1. 1. Studieförbund och tjänstekvalitet : Kvalitetsmätning i praktiken av studieförbundens kurser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Martin Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Service quality; SERVPERF; Study association; Quality measurement; Quality.; Tjänstekvalitet; SERVPERF; Studieförbund; Kvalitetsmätning; Kvalitet.;

    Sammanfattning : Tjänster och tjänsteproduktion har blivit allt viktigare i dagens samhälle inom en rad olika områden. En konsekvens av detta är att konkurrensen om kunderna har hårdnat och att såväl företag som organisationer måste finna nya sätt att skapa värde för sina kunder. LÄS MER

  2. 2. Kvalitet inom kommunala e-tjänster : Att mäta och följa upp tjänstekvalitet i offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Rasmus Sundin; [2017]
    Nyckelord :E-service; e-government; Servqual; E-govQual; COBRA; Kommunala e-tjänster; tjänstekvalitet; ramverk; mäta kvalitet;

    Sammanfattning : Sverige ligger ofta i framkant när det gäller digital utveckling och offentliga e-tjänster. Myndigheterna har höga krav på sig att hänga med i teknikens framfart, men hur är det med kommunerna? Ju fler e-tjänster en organisation erbjuder, ju svårare kan det vara att faktiskt ha en jämn och bra kvalitet. LÄS MER

  3. 3. Rollspelet mellan medlem och kund

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Valdo; Pavlina Miladinov; [2016]
    Nyckelord :Ideell förening; medlem; kund; förväntningar; upplevd tjänstekvalitet; servqual; kritiska händelser.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2016. Lunds universitet, Campus Helsingborg, institutionen för Service Management. Titel: Rollspelet mellan medlem och kund - En studie om hur tjänstekvalitet upplevs i en ideell förening som säljer tjänster. LÄS MER

  4. 4. A comparison of solutions to measure Quality of Service for video streams

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Johan Pettersson; Robin Veteläinen; [2016]
    Nyckelord :analytic hierarchy process; ahp; analytics tools; google analytics; live video streaming; mixpanel; piwik; ooyala iq; quality of service; qos; analytic hierarchy process; ahp; analytics verktyg; google analytics; live video strömning; mixpanel; piwik; ooyala iq; tjänstekvalitet; qos;

    Sammanfattning : There are more and more people watching video streams over the Internet, and this has led to an increase in companies that compete for viewers. To improve the users experience, these companies can measure how their services are performing. LÄS MER

  5. 5. Lojalitetsprogram inom flygbranschen : En kvantitativ studie i hur upplevda fördelar av ett flygbolags lojalitetsprogram och resefrekvens förhåller sig till tjänstekvalitet.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :John Skarin; Philippe Massart; [2016]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Flygbranschen är i ständig förändring och vår värld kan tyckas bli allt mindre då möjligheterna att resa ökar. Konkurrensen mellan flygbolag ökar, där de traditionella flygbolagen utmanas av lågprisalternativ. LÄS MER