Sökning: "målgruppsanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade ordet målgruppsanalys.

  1. 1. Det räcker med ett hej. : En kvantitativ och kvalitativ undersökning om betydelsen av hälsningar.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Samuel Andrésen; Robin Karlsson Dahlgren; [2021]
    Nyckelord :Greetings; social interaction; semiotics; visual communication; Hälsningar; sociala interaktioner; semiotik; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : I vår samtid är det lätt att ibland känna sig ensam. Pandemin har försvårat möten mellan människor och påverkar väldigt många psykiskt. Men pandemin kommer att passera, och då får vi inte låta återhållsamhet bli det nya normala. Vi behöver bekräfta, se och hälsa på varandra. LÄS MER

  2. 2. Bättre brädspel : En utforskande fallstudie om hur slutanvändaren kan integreras i den grafiska formgivningens skapandeprocess av ett brädspel och vilka utmaningar detta medför

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :participant observation; graphic design; board game design; end-user; design methods; prototyping; deltagande observation; grafisk design; brädspelsdesign; slutanvändare; designmetoder; speltestning; prototyper;

    Sammanfattning : En grafisk designer är van att arbeta i en klassisk rak metod, och skapa sina designlösningar med tanke på användaren i tron om att de är experter på att visuellt kommunicera. Samhället kräver dock mer hållbara och användbara produkter och tjänster, vilket tyder på att slutanvändarintegrering kan vara en lösning som ger bred feedback på en potentiell lösningsmetod. LÄS MER

  3. 3. Utvecklingen av en WordPress-webbplats med tillgänglighet i fokus

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Selma Kohnic; [2020]
    Nyckelord :WordPress; PHP; WCMS; Tillgänglighet; Webbriktlinjer; Gestaltlagar; Utveckling;

    Sammanfattning : In today’s digitized society, it is not big news that the internet use in Sweden is large but also increasing every year. A large amount of the users, approximately 7,5 million people, have impairments in areas such as movement, motor skills, reading, understanding, seeing, hearing, concentration and memory. LÄS MER

  4. 4. Med barnen som insats : En retorisk målgruppsanalys av reklamfilmer för online-casinon

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Retorik

    Författare :Ellinore Hedbeck; [2020]
    Nyckelord :Rhetoric; young people; second persona; identification; dramatism; pentadic analysis; gambling commercial;

    Sammanfattning : This essay in rhetoric examines TV commercials for some of the biggest online casinos in Sweden. The aim is to identify if these gambling companies are targeting young people under 18 years old in their communication. LÄS MER

  5. 5. Hälften mjölk, hälften fail? En fallstudie om Arlas produktlansering av en Laktosfri Mjölk- och Havredryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Viveka Gezelius; Ellinor Nilsdotter; [2019]
    Nyckelord :varumärkesförlängning; utvärdering; attityd; trend; varumärkesvärde; produktkategori; perceptuell passform; positionering; målgruppsanalys; djurhållning; miljö; hälsa; Social Sciences;

    Sammanfattning : Hälften mjölk, hälften fail? Fallstudien syftar till att undersöka vilka attityder som går att urskilja gentemot Arlas varumärkesförlängning av sin Laktosfria Mjölk- och Havredryck samt vilka faktorer som påverkar formandet av dessa attityder. Detta för att få en förståelse för hur en varumärkesförlängning utifrån ett konsumentperspektiv kan påverka modervarumärkets varumärkesvärde. LÄS MER