Sökning: "målgruppsanalyser"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet målgruppsanalyser.
1. Inclusive Web Solutions webbplats : En tillgänglig webbplats till ett it-konsultföretag
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The purpose of this project was to build an accessible website for Inclusive Web Solutions, an IT consulting company, The website consists of a public part, which presents the company, and a private admin site where employees can create, edit, update and delete the dynamic content of the site. Subscribers may only create, edit, update and delete their own blog posts. LÄS MER
2. Vad talas det om och hur under en pandemi : En diskursanalys av Flashback Forum
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Sedan mars 2020 pågår en global pandemi efter att SARS-CoV-2 tog världen med storm och sjukdomen covid-19 utvecklades. Sjukdomen ger främst symtom på luftvägarna, vilka varierar i grad från milda till att ibland kräva intensivvårdsbehandling. LÄS MER
3. "Gilla, dela och kommentera" - En studie om hur kommunikationskanaler kan användas i marknadsföringssyfte inom kultursektorn
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Det är i dagsläget svårt att marknadsföra kultur på ett optimalt vis med erbjudande så intressanta att de lockar människor från underhållningsutbudet som erbjuds i hemmen. Det är därmed betydelsefullt att skapa marknadsföring som är till för den primära målgruppen. LÄS MER
4. Är utseendet viktigt? : En tentativ jämförelse mellan lekmäns ochformgivares uppfattningar avmusikaffischer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Rapporten syftade till att undersöka om det finns likheter och skillnader mellanutbildade formgivares och lekmäns uppfattningar avseende formgivna alster.Semistrukturerade intervjuer genomfördes med tre formgivare och tre lekmän,kring tre definierade kategorier, avseende utseendet på fem musikaffischer. LÄS MER
5. Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin. Författare: Magdalena Björklund Uppdragsgivare: Stylt Trampoli AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER