Sökning: "major companies"

Visar resultat 1 - 5 av 2369 uppsatser innehållade orden major companies.

  1. 1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Pol Almirall Sola; Tindra Örnroth; [2024-03-11]
    Nyckelord :Storytelling; visuell kommunikation; visuell storytelling; narrativ teori; scheman; dynamisk uppmärksamhetsteori; teorin för visuellt framträdande faktorer; reklamfilm;

    Sammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER

  2. 2. KOM SOM DU ÄR. En semiotisk analys av Försvarsmaktens filmkampanjer utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mona Kamali; [2024-03-06]
    Nyckelord :Jämställdhet; genus; Försvarsmakt; myndighet; semiotik; kommunikation;

    Sammanfattning : In recent decades, the Swedish Armed Forces have undergone major changes as gender neutral. Men and women must fight side by side for the motherland as equals. This new conscription creates new challenges for the Swedish Armed Forces communication when both men and especially women are desired to join them. LÄS MER

  3. 3. BILDEN AV AI- FRÅN MYT TILL VERKLIGHET. En kvantitativ innehållsanalys av svenska nyhetsmediers gestaltning av artificiell intelligens

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johann Rothoff; Ina Wikström Hellberg; [2024-03-04]
    Nyckelord :Artificiell intelligens AI ; gestaltningsteorin; emerging technologies; nyhetsmedia; aktörer; OpenAI;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this study was to explore how artificial intelligence (AI) has been framed in the Swedish news media through the course of time. Although the first definition dates back to the 1950’s, AI can still be considered a rather early concept when seen as an emerging technology. LÄS MER

  4. 4. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  5. 5. AI-readiness inom livsmedelsbranschen : En kartläggning av nordiska livsmedelsföretag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ida Holmberg; Julia Nordgren; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI-readiness; AI-technology; TOE-model; food industry; the Nordic; Artificiell Intelligens; AI-readiness; AI-teknik; TOE-modellen; livsmedelsindustrin; Norden;

    Sammanfattning : Livsmedelsindustrin står inför stora utmaningar i framtiden, varav en är att erbjuda och producera livsmedel till en växande population på ett hållbart sätt. Ett sätt att övervinna denna utmaning är att implementera AI-teknik som kan användas för att effektivisera och främja hållbar utveckling inom livsmedelsindustrin. LÄS MER