Sökning: "malmö aviation - en studie"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden malmö aviation - en studie.
1. Kriskommunikation och sociala medier
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Bland forskning som behandlar kriskommunikation är det ovanligt med studier som fokuserar på vilken roll relationsbyggande i de sociala medierna har i förkrisfasen och hur detta kan användas för att förebygga förtroendekriser. Syftet med denna studie är därför att belysa och problematisera organisationers användning av sociala medier i sin kriskommunikation, specifikt i förkrisfasen, ur ett relationsperspektiv i förhållande till deras externa kunder. LÄS MER
2. MALMÖ AVIATION – EN STUDIE I VARUMÄRKE OCH POSITIONERING
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vi har undersökt hur Malmö Aviation arbetar och hur marknaden uppfattar företagets positionering och varumärkesidentitet samt jämfört likheter och skillnader. För att kunna besvara våra frågeställningar, har vi först utgått från en teoretisk bakgrund som behandlar varumärke och positionering. LÄS MER
3. Flygskatt - Ett lämpligt styrmedel?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Flygskatt – ett lämpligt styrmedel? Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, Maj 2006 Författare: Sanja Agbaba, Anne-Sofie Persson, Seda Yazici Institution: Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Sumi Park och Mikael Bergmasth Problematisering: Utsläppsproblemen är ett globalt dilemma som berör alla branscher inte bara nationellt men även internationellt. Därför har ett arbete inom luftfartsorganet ICAO satts igång med förhoppningar om att kunna kontrollera möjligheterna med utsläppshandel för flyg. LÄS MER
4. Malmö Aviation, Ett flygbolag i tid(en)? - En studie av leverantörsrelationer inom svensk flygindustri
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem: För ett företag som befinner sig i en föränderlig och turbulent bransch som flygbranschen är det viktigt att ha kunskap om vad som är sin kärnverksamhet. Utifrån denna kunskap bör sedan företaget bygga upp sin övergripande strategi där leverantörssamarbeten och -nätverk utgör en viktig del. LÄS MER
5. Inflytande, deltagande och utvecklingsmöjligheter i flygledningsarbete : en studie kring teamklimatet på ATCC i Malmö och Stockholm
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This paper is a part of the joint research project between the Swedish Civil Aviation Administration and Lund University. The aim of this paper is to examine the team climate, measured in teams at the Air Traffic Control Centers (ATCC) at Stockholm and Malmö, and also if there is a difference between the teams with regard to the employees' age. LÄS MER