Sökning: "malmö lärarhögskola"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden malmö lärarhögskola.

  1. 1. "I SEE YOU" Hur viktigt är det att skapa en odlad relation mellan lärare och elev för en lyckad pedagogisk undervisning?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :George Karlsson Giouftsis; [2012]
    Nyckelord :relationell pedagogik; mellanmänskliga möten; identitet; lärarroll; utbildning;

    Sammanfattning : Det finns formulerade direktiv som lärarutbildningen på Malmö Lärarhögskola delar ut till sina lärarstudenter där det framgår att relationer är viktiga att etablera för en lärares yrkesutövning. Dessutom bedrivs även forskning på Malmö högskola med relationell pedagogik i fokus. LÄS MER

  2. 2. Pedagogernas syn på lek i förskolan – lek som ett pedagogiskt redskap i lärandet

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Elena Al-Zayat; [2012]
    Nyckelord :Lek; lärande; förskola;

    Sammanfattning : Denna studie är resultatet av det arbete som jag har genomfört inom ramen för examensarbetet på lärarprogrammet vid Malmö Lärarhögskola. Syftet med arbetet har varit att se hur pedagogerna på förskolor ser på lek och lärande, att visa på pedagogernas betydelse i leken och lärandet samt att skapa en uppfattning om hur pedagogerna använder sig av leken i ett lärande syfte. LÄS MER

  3. 3. Tyck som läraren tycker, tänk som läraren tänker... En kvalitativ studie om ungdomars engagemang, identitet och värderingar i och utanför skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ola Schönström; Tomas Lundberg; [2006]
    Nyckelord :Identitet; Värderingar; Engagemang; Gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Abstract Författare: Ola Schönström och Tomas LundbergTitel: Tyck som läraren tycker, tänk som läraren tänker – En kvalitativ studie om ungdomars engagemang, identitet och värderingar i och utanför skolanUppsats: LL1506, 41-60pHandledare: Rune JönssonMalmö Lärarhögskola, Individ och samhälle. Vårterminen 2006Hur ser gymnasieungdomarna på skolans förmåga att uppmana till engagemang? Vilken roll spelar deras identitet i dessa frågor? Hur vill de förändra sin undervisning för att den ska bli mer underhållande? Detta är en del av de frågor vi arbetar med i studien, vars syfte är att belysa gymnasieungdomars verklighet, identitet och engagemang och om detta tas tillvara i undervisningen på gymnasieskolan. LÄS MER