Sökning: "manager communication"
Visar resultat 21 - 25 av 628 uppsatser innehållade orden manager communication.
21. ”Jag är inte ute på din arbetsplats och kan haffa dig i förbifarten, du behöver höra av dig om det är något.” : En kvalitativ studie om kommunikationens betydelse mellan konsult och konsultchef
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The changes that have taken place during and after the Covid-19 pandemic are a fact, including the way managers communicate. This is because more and more employees are choosing to work from home, which represents a distance of communication between the manager and employee which they did not previously have. LÄS MER
22. Remote leadership implications for middle management : A case study on the transition from the office to remote
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The covid-19 crisis accelerated the remote work trend and led to a new landscape in business. This sudden shift posed unique challenges for managers and middle managers in particular. Forcing them to adapt their leadership styles and lead their teams remotely. LÄS MER
23. Ledarskapet – Nyckeln till hållbara förändringar och medarbetares välbefinnande? : En enkätbaserad studie om sambanden mellan ledarskap, förändringsprocesser och psykosocial arbetsmiljö
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Organisationer står ständigt inför nya utmaningar där anpassning är absolut nödvändig för att inte bli föråldrade eller slås ut på marknaden. I denna dynamiska process spelar både ledarskapet och medarbetarna en avgörande roll, det är dock en utmaning att genomföra hållbara förändringar. LÄS MER
24. Takhöjd… lägre än golvet? : - Kritikutrymme på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In a workplace, fostering a culture of transparency, openness, and conflict resolution can create an environment where employees feel comfortable expressing criticism. The purpose of this study is to investigate how employees at a governmental organization perceive the space to voice criticism internally within the workplace. LÄS MER
25. Recruiting immigrants : A Swedish study of the recruitment practice in the hospitality industry
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Immigration is a megatrend that continues to change our society. With an influx of people this means that the workforce becomes more diverse. LÄS MER