Sökning: "market husqvarna"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden market husqvarna.

  1. 1. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER

  2. 2. Döljande av synliga skruvhål för att förbättra användarupplevelsen : (Konceptframtagning åt SVP WORLDWIDE)

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Industriell produktutveckling, produktion och design

    Författare :Preow Bäckström; Ryan Herreborg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten innefattar döljande av synliga skruvhål för att förbättra användarupplevelsen, en konceptuell konceptframtagning åt SVP WORLDWIDE. Företaget säljer symaskiner av varumärkena Singer, Husqvarna Viking och Pfaff. Dessa exklusiva symaskiner har synliga skruvhål på baksidan vilket önskas förbättras. LÄS MER

  3. 3. A survival analysis on endurance tests of chainsaws and power cutter components at Husqvarna Group AB

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Johannes Lindvall; [2022]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Due to the steadily growing world chainsaw market and the market’s relative competitiveness, high performing chainsaws are important for Husqvarna Group AB to remain competitive. In the development phase a large number of endurance tests are run to evaluate the product’s performance. LÄS MER

  4. 4. Indicators for Evaluating End-of-life Recovery Strategies - Circular Economy : Drivers and Barriers for Implementation

    Master-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Stine Madsen; Maria Fernanda Rodriguez Romo; [2022]
    Nyckelord :Circular Economy; End of Life Recovery Strategy; Evaluation Indicators; Implementation Barriers; Implementation Drivers; Product Recovery Strategy; Sustainable Development; Circularity; Outdoor Power Equipment; Cirkulär Ekonomi; Livscykelhantering; Utvärderingsindikatore; Barriärer for Implementering; Hållbar Utveckling; Produktstrategi; Tillverkningsindustrin;

    Sammanfattning : Enforcing EoL recovery strategies is critical to shifting the paradigm from a linear to a circular economy that enables future growth. This study identifies relevant evaluation indicators for End of-life recovery strategies in the Outdoor Power Equipment industry, as well as the drivers and barriers to implementation of End-of-life recovery strategies. LÄS MER

  5. 5. Tillbehör för Lawn Striping : Produktutvecklingsprojekt för Husqvarna Group

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Industriell produktutveckling, produktion och design

    Författare :Linnéa Bengtsson; Hanna Weiler Hagelin; [2021]
    Nyckelord :design; produktutveckling; konstruktion; lawn striping; robotgräsklippare;

    Sammanfattning : Rapporten skrevsför ett projekt från robotgräsklipparavdelningen på Husqvarna AB.Deras nya produkt Husqvarna CEORA har tagits fram för större professionella anläggningar, som till exempel golfbanor och fotbollsplaner. LÄS MER