Sökning: "market research questionnaire"

Visar resultat 1 - 5 av 396 uppsatser innehållade orden market research questionnaire.

  1. 1. Storstadsregionernas social- och arbetsmarknadsförvaltningars tankar inom organisationsteoretiska frågor i förvaltningen : en skandinavisk institutionell analys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Carolina Gadderus Blom; Amanda Gelotte; [2024]
    Nyckelord :Scandinavian institutional theory; isomorphism; mimetic isomorphism; forced isomorphism; normative isomorphism; decoupling; sense-making; translation; idea diffusion; organizational change; Skandinavisk institutionell teori; isomorfism; mimetisk isomorfism; tvångsisomorfism; normativ isomorfism; löskoppling; meningsskapande; översättning; idéspridning; organisationsförändring;

    Sammanfattning : This study aims to explore the perspectives of the metropolitan regions’ social and/respective labor market administrations within organizational theoretical issues throughout a Scandinavian institutional analysis.  The study has been conducted with a triangulation method, which combines both qualitative and quantitative methods to increase the study's validity. LÄS MER

  2. 2. Arbetsmotivation kopplat till kön och arbetsmarknadssektor : En kvantitativ studie om inre och yttre arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Johanna Karlsson; Isabel Sigfridsson Perea; [2024]
    Nyckelord :work motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; gender; public sector; private sector; self-determination theory; WEIMS; arbetsmotivation; inre motivation; yttre motivation; kön; offentlig sektor; privat sektor; självbestämmandeteorin; WEIMS;

    Sammanfattning : Motivation har beskrivits som en viktig faktor för välbefinnande och prestation i arbetet. Därmed har det för arbetsgivare blivit allt högre prioriterat att beakta och synliggöra det som motiverar anställda att arbeta. LÄS MER

  3. 3. Arbetstillfredsställelsen hos röntgensjuksköterskor med fokus på psykosocial arbetsmiljö : Enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kirurgiska vetenskaper

    Författare :Mia Donovan; Madina Amin; [2023]
    Nyckelord :radiographer; job satisfaction; psychosocial work environment; radiography; Röntgensjuksköterska; psykosocial arbetsmiljö; arbetstillfredsställelse; radiografi;

    Sammanfattning : Bakgrund:  Röntgensjuksköterskor har en viktig roll inom vården men det råder brist på röntgensjuksköterskor på den nuvarande arbetsmarknaden i Sverige. Att öka nivån av arbetstillfredsställelse för röntgensjuksköterskor skulle kunna hjälpa arbetsgivare att attrahera och behålla medarbetarna. LÄS MER

  4. 4. The Effect Of Social Media (Paid, Earned, Owned) On Consumer Green Purchase Behaviour In Chinese Market : A Quantitative Research

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Zixiong Chen; Yidi Mao; [2023]
    Nyckelord :Social Media Marketing; Owned Media; Earned Media; Paid Media; Green Purchasing Behaviour;

    Sammanfattning : Background As people become more aware of environmental protection, green purchasing has gradually become a trend among consumers. Social media, as an emerging marketing approach, has also started to gain more and more companies' attention and application. LÄS MER

  5. 5. Gamification within the Metaverse : A quantitative study to understand how consumer engagement is influenced by gamification strategies in the Metaverse

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Maja Sveder; Emma Lundbäck; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Metaverse; Games; Game elements; Consumer behaviour; Engagement; Motivation; Purchase intentions;

    Sammanfattning : Through the development of digitalization, the use of the Metaverse and the strategy of utilizing game elements for brands has increased. Therefore, this thesis purpose has been to understand, from the consumers perspective, if consumer engagement is influenced by gamification strategies used by brands in the Metaverse. LÄS MER