Sökning: "marketing non-profits"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden marketing non-profits.
1. Att kommunicera som en ideell organisation : En surveystudie om marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie behandlar ideella organisationer inom den svenska ideella sektorn samt deras prioriteringar av val i marknadsföring i form av marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder. Ideella organisationer bedriver verksamhet utan vinstsyfte och har ofta som mål att sprida ett budskap, en vision, ett uppdrag eller att hjälpa till i olika sammanhang. LÄS MER
2. Explaining customers’ relationship commitment in the non-profit sector
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose The purpose of the study is to explain what affect customers’ relationship commitment to non-profits organizations. Methodology This study employs the quantitative approach with the help of webbased survey. Findings Relationship commitment has two direct antecedents, namely trust and relationship benefits. LÄS MER
3. What can Swedish Non-profit organisations employ from For-profit organisations’ marketing and internationalisation operations?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Social media evaluation for non-profit organizations : The case of Oxfam Italia
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The thesis presents an evaluation of the Facebook page of the Italian non-profit organization Oxfam Italia from November 2013 to March 2014. The research’s aim is to analyze the community which follows the organization, how this community interacts with it and how the moderators of the page communicate with its followers. LÄS MER
5. The stories charities tell : An explorative study on the role of stories in charities' internal branding
Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Charities struggle with scarce marketing and branding resources, as do many non-profits, but nevertheless they need to communicate a trustworthy external brand. A strong internal brand is suggested to enhance the external brand and storytelling is addressed as an established tool for internal branding. LÄS MER