Sökning: "marketization of discourse"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden marketization of discourse.
1. Svensk Skola Likvärd eller Pjäs i den Politiska Marknaden? : En Studie om Likvärd Skola, Decentralisering och Effekterna av NPM – en Diskursanalys
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)Sammanfattning : The reforms that were implemented in the early 1990s changed the way the Swedish school system worked and how it was governed. This sparked a debate in whether this was beneficial for the equality of the education. LÄS MER
2. Facebook in the News. A mixed-method study of how Swedish public service news represent Facebook
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The aim of this study was to examine how Swedish public service media represents Facebook; a private, transnational company but also a tool for public service media (PSM) to reach its audience. The first research objective was to find out to what extent and in what way Facebook has been present in two of the biggest news programs in PSM, Rapport and Dagens eko, over the last ten years. LÄS MER
3. BOSTADSPOLITIK FÖR VEM? En kritisk analys av bostadspolitiska förändringar av hyresmarknadssystem i Göteborg och Amsterdam – från EU- till stadsnivå
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This thesis aims to investigate EU policy on housing with focus on legitimacy and guidelines, and to connect EU policy with development on affordable rental housing in Gothenburg and Amsterdam. Both Sweden and the Netherlands changed national housing policies under EU influence during the last decade, which might have implications on available affordable rental housing and development of gentrification and segregation, which this thesis also aim to cast light on. LÄS MER
4. Climate Change Communication by Development NGOs : An Analysis of The Potential Role of Marketization
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This thesis sets out to answer how development NGOs frame climate change in the wake of the Agenda 2030 and assess what factors might be at play in shaping the universal framing of climate change as emphasized in the SDGs. While there are several factors which might influence the framing of climate change used by NGOs, this study focuses on marketization as a potential explanatory factor. LÄS MER
5. ”Maten är kass, men lärarna är snälla” : Recensioner av gymnasieskolor - ett beslutsunderlag för gymnasievalet på skolmarknaden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att få en förståelse för vad det är elever som söker till gymnasieskolan kan tänkas möta då de läser recensionstexter. Syftet är således att kartlägga recensionssystemets omfattning och innehåll kvantitativt; vad som tas upp i recensionstexterna, samt att undersöka hur recensionstexterna är konstruerade. LÄS MER