Sökning: "marknadsanalys av butiker"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsanalys av butiker.
1. E-commerce and its Effects on Commercial Real Estate and F&B : Space Conversions, the Optimal Meeting Place and Future Expectations on Development in Stockholm CBD
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : People are becoming more digital today, and are spending the majority of their time behindscreens. Because of this, the importance to socialize have become more prominent. In thisdigital era, more businesses are establishing online. A structural reformation in the retailmarket is inevitable. LÄS MER
2. Passforms- och storleksanalys. : En studie om hur passform och plaggmått skiljer sig mellan olika företag ur ett kundperspektiv.
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Arbetet är en kandidatuppsats inom programmet designteknik. Studien är en passforms och storleks analys som gjorts mot ett svenskt modeföretag. Företagets passform har undersökts och jämförts internt och externt mot konkurrerande företag. LÄS MER
3. Lindex - En studie om varumärkesföryngring i praktiken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Lindex – en studie om varumärkesföryngring i praktiken. Uppsatsnivå: Kandidatuppsats, 15 hp. Författare: Orhan Arnautovic, Mediha Besic och Samir Nurovic. Utbildning: Magisterprogrammet i Service Management vid Lunds Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER
4. Att vänta eller förvänta - En studie av flygresenärers förväntningar på flygplatsers butiksutbud
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med vår magisteruppsats är att undersöka kunders förväntningar på butiksutbudet i förhållande till en plats som från början inte varit ämnad för handel av varor och tjänster men som nu är under förändring.Vi har använt oss av en kombinerad strategi. LÄS MER
5. Tysk jätte med goda förutsättningar? : En marknadsanalys av nyetablerade Media Markt
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Trots att vi idag konsumerar hemelektronikprodukter som aldrig förr står hemelektronikbranschen inför en tuff framtid. Dagens största aktörer Elgiganten, Siba och ONOFF har fått en ny stor aktör att konkurrera med, den tyska lågpriskedjan Media Markt. LÄS MER