Sökning: "marknadsanalys av butiker"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsanalys av butiker.

  1. 1. E-commerce and its Effects on Commercial Real Estate and F&B : Space Conversions, the Optimal Meeting Place and Future Expectations on Development in Stockholm CBD

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Hedda von Heideken; Nina Höglund; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; Retail; Food and Beverage; Meeting Place; Market Analysis; E-handel; Detaljhandeln; Mat och Dryck; Mötesplats; Marknadsanalys;

    Sammanfattning : People are becoming more digital today, and are spending the majority of their time behindscreens. Because of this, the importance to socialize have become more prominent. In thisdigital era, more businesses are establishing online. A structural reformation in the retailmarket is inevitable. LÄS MER

  2. 2. Passforms- och storleksanalys. : En studie om hur passform och plaggmått skiljer sig mellan olika företag ur ett kundperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Johansson; [2015]
    Nyckelord :Plaggmått; Storleksanalys; Passform; Passformsanalys; Måttlista.;

    Sammanfattning : Arbetet är en kandidatuppsats inom programmet designteknik. Studien är en passforms och storleks analys som gjorts mot ett svenskt modeföretag. Företagets passform har undersökts och jämförts internt och externt mot konkurrerande företag. LÄS MER

  3. 3. Lindex - En studie om varumärkesföryngring i praktiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Orhan Arnautovic; Samir Nurovic; Mediha Besic; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesföryngring; varumärkesförfattare; värde; livscykel; marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Lindex – en studie om varumärkesföryngring i praktiken. Uppsatsnivå: Kandidatuppsats, 15 hp. Författare: Orhan Arnautovic, Mediha Besic och Samir Nurovic. Utbildning: Magisterprogrammet i Service Management vid Lunds Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  4. 4. Att vänta eller förvänta - En studie av flygresenärers förväntningar på flygplatsers butiksutbud

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marie Klintberg; Sofhie Lundmark; Sophie Wiklund; [2008]
    Nyckelord :konsumtion; resenärer; flygplats; plats; ickeplats; platslöshet; liminal plats; handelsplats; inrikesterminal; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår magisteruppsats är att undersöka kunders förväntningar på butiksutbudet i förhållande till en plats som från början inte varit ämnad för handel av varor och tjänster men som nu är under förändring.Vi har använt oss av en kombinerad strategi. LÄS MER

  5. 5. Tysk jätte med goda förutsättningar? : En marknadsanalys av nyetablerade Media Markt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Michelle Endre; Layla Mohamed; [2007]
    Nyckelord :Företagsekonomi; marknadsföring; Media Markt; Elgiganten;

    Sammanfattning : Trots att vi idag konsumerar hemelektronikprodukter som aldrig förr står hemelektronikbranschen inför en tuff framtid. Dagens största aktörer Elgiganten, Siba och ONOFF har fått en ny stor aktör att konkurrera med, den tyska lågpriskedjan Media Markt. LÄS MER