Sökning: "marknadsanalys teori"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden marknadsanalys teori.
1. Real‐Time Navigation System for Logistics Applications in Industrial Environments
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Along with the increasing demand for economical- and environmental sustainability within the manufacturing industry, comes new requirements within the topic of waste reduction. This thesis will therefore discuss the possibility to decrease industrial transportation waste, through software-based route optimization tools, within manually operated forklifts. LÄS MER
2. Bokningssystem : Skapandet av ett bokningssystem till en statlig myndighet
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Detta projekt handlar om att skapa ett bokningssystem till en statlig myndighet, där de kommer att erbjuda en förvägsbokning till besökaren. Besökaren kommer att i förväg kunna välja ett datum och tidpunkt för önskat möte för att sedan ge information om vad mötet skall handla om. LÄS MER
3. Lösningen På ÄTA-Problematiken : En kvalitativ marknadsundersökning för B2B-applikationen DEMA
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Vi har i denna uppsats analyserat hur marknaden ser ut för Thnx Innovations nya produkt DEMA som har som syfte att förenkla ÄTA-hanteringen. Vi har gjort detta genom en kvalitativ marknadsundersökning där vi formulerat och utfört djupintervjuer med personer inom byggindustrin. LÄS MER
4. Coworking och dess påverkan vid värdering av kommersiella fastigheter
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Det allt mer digitaliserade, globala och ständigt uppkopplade samhället har gjort att branscher ocharbetsplatser förändras. Inom fastighetsbranschen har coworking blivit ett allt mer känt fenomen ochtar över allt större andel av den totala kontorsmarknaden. LÄS MER
5. Data driven marketing : How to gain relevant insights through Google Analytics
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In this report, problems regarding the retrieving, measuring, and analysis of data when analysing marketing effects in the web analytics tool Google Analytics will be discussed. A correct setup, configuration, maintenance, campaign tracking and the understanding of the data in Google Analytics is essential to be able to achieve relevant insights. LÄS MER