Sökning: "marknadsanalytiker"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet marknadsanalytiker.
1. STREAMLINING PUBLIC SERVICES WITH PEGA’S LOW-CODE PLATFORM: A CASE STUDY
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Enterprise low-code plattformar är något som stora organisationer och företag använder för att möjliggöra organisationsförändringar, orkestrera affärsprocesser och utvinna potential med citizen development. Forskningen runt low-code plattformar ligger dock efter, vilket gör att organisationer blir beroende av marknadsanalytiker och konsulter i den utforskande fasen i deras implementation. LÄS MER
2. Hur finska fastighetsutvecklare finansierar sina projekt och deras inställning till alternativa finansieringskällor
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Ju fler skakiga rapporter som levereras angående den svenska marknaden, desto fler blickar riktasmot öst. Den finska fastighetsmarknaden är idag hetare än någonsin och många svenska aktörerväljer att resa över Östersjön för att ta del av tillväxten. LÄS MER
3. Dina pengar - Ditt förnuft : En kvantitativ studie om psykologiska faktorer och prognosers inverkan på aktieägarnas investeringsbeslut
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to examine if underlying psychological factors have an impact on shareholders' investment decisions and if forecasting quarterly reports have an impact on shareholders' investment decisions. Methods: The study combines an application of two different methods, survey and an event study. LÄS MER
4. The French market and customers’ perceptions of Nordic softwood offerings
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : The study of the French market for softwood has been done in collaboration with VIDA AB. The aim of the study was to investigate important product quality and service quality dimensions, the customers’ perception of the offering and generally describe the French market and present actors. LÄS MER
5. Där företag och marknad möts -hur samspelet kring informationsdelning mellan företag och marknader ser ut
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Studier kring företags informationsdelning och kommunikation har identifierat potentiella gap mellan företag och marknad med grund i att informationen från företagen är den enda information marknaden kan använda i sina analyser och prognoser. Marknaden efterfrågar full transparens och företagen är den begränsande faktorn där ledningen, styrelsen och ägarna spelar en avgörande roll för företagets informationsdelning. LÄS MER