Sökning: "marknadsavdelning"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet marknadsavdelning.

  1. 1. Marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Therese Forssén; Helia Hole; [2022]
    Nyckelord :Marketing department; marketing function; marketing orientation; internal communication; marketing department och digitalization; marketing department och future.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadsavdelningens roll och inflytande inom en organisation vid förmedlandet av ett marknadsorienterat synsätt. Metod: Studien antog en kvalitativ forskningsmetod där empirin samlades in via en multipel fallstudie där semistrukturerade intervjuer genomfördes med personalrelaterade till ett marknadsorienterat arbetssätt. LÄS MER

  2. 2. Hur UX kan förbättra kundupplevelsen och presentationen vid försäljning av komplexa affärssystem

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Vera Fristedt Andersson; Gustaf Wallström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör för ett examensarbete kopplat till kundupplevelsen vid upphandling av affärssystem inom kategorin best-of-breed. Best-of-breed innebär system som består av flera olika sammansatta system, som vardera är bäst inom olika affärsområden. LÄS MER

  3. 3. Fatta Galoppen - Syns du inte, finns du inte! : En kvalitativ fallstudie om hur en sportorganisation kan skapa ett starkare varumärke.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Louise Arnshed; [2021]
    Nyckelord :Brand associations; brand awareness; brand equity; brand identity; brand image; integrated brand communications; Integrerad varumärkeskommunikation; varumärkesassociationer; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskapital; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Sportorganisationer, lag och atleter har allt mer börjat ses som varumärken. Precis som att ett varumärke anses vara den absolut mest värdefulla tillgången för ett företag, är det en minst lika värdefull tillgång för sportorganisationer. LÄS MER

  4. 4. Olika vägar till lyckade marknadsavdelningar : En kvalitativ studie av SHL-klubbarna VäxjöLakers, Rögle BK och Örebro HK

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Jesper Ekelund; David Andersson; [2021]
    Nyckelord :Partnerskap; relationer; företagsintäkter; marknadsavdelning; professionalisering; kommersialisering; varumärke; elitidrott;

    Sammanfattning : Företagsintäkter och långvariga relationer är idag en viktig del för elitföreningar inom svensk ishockey. Svenska ishockeyföreningar ligger i framkant med hur det kommersiella arbetet hanteras och dess vikt av att ständigt stärka och utveckla sina varumärke. LÄS MER

  5. 5. En fallstudie av en organisation som arbetar utan marknadsavdelning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Erik Nylund; Kei Petersson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsavdelning; intern marknadsföring; deltidsmarknadsförare; employee branding;

    Sammanfattning : The influence of the marketing department has decreased while marketing can be seen as vital for companies. The purpose of the study was to examine a company without a marketing department. Further, the essay research the usage of internal marketing of the company. LÄS MER