Sökning: "marknadsföra datorspel"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden marknadsföra datorspel.

  1. 1. Boktrailern : varför marknadsföra text med ljud och bild?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Maria Helena Stanke; [2010]
    Nyckelord :book trailers; book videos; books; marketing; online marketing; reluctant readers; young adults; YA books; reading; literacy; cover design; audience; publishers; publishing; authors; fantasy; boktrailers; böcker; marknadsföring; marknadsföring online; motvilliga läsare; unga vuxna; ungdomar; ungdomsböcker; läsande; läsförmågor; omslagsdesign; målgrupp; förläggare; förlag; utgivning; författare; fantasy;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att introducera boktrailern som fenomen och marknadsföringsmetod. Likheter mellan boktrailern, bokomslaget och filmtrailern undersöks för att ge en bild av hur en "typisk" boktrailer ser ut och vilka funktioner den kan tänkas ha. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring genom spel : En teoretisk analys av spelmediets kommunikationsmöjligheter för marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Daniel Hjelmtorp; [2006]
    Nyckelord :Spel; Kommunikation; Marknadsföring; Nya Medier; Datorspel; Tv-spel;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag undersökt spelmediet ur ett kommunikationsperspektiv och kopplat det till teorier om marknadsföring. Detta för att se vilka förutsättningar och egenskaper mediet kan ha som marknadsföringskanal. LÄS MER