Sökning: "marknadsföring apple"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden marknadsföring apple.

  1. 1. Apples iOS 14.5 uppdatering - Hur påverkades B2C-företagens digitala marknadsföring? : En kvalitativ studie om dataregleringars effekter på digital marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Babak Naghibi; Malin Rosenqvist; [2022]
    Nyckelord :Digital marketing; data regulation; online behavioral advertising OBA ; personalized ads.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur regleringar av insamling av kunddata påverkar B2C-företagens digitala marknadsföring, vilka konsekvenser som uppstår, samt hur denna förändring hanterats.  Metod: Studien är baserad på en kvalitativ metod. LÄS MER

  2. 2. "I feel proud when I close all rings on my Apple watch" - A qualitative study on gender differences, digital landscape, and late Millennials personal health within the fitness culture

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sara Gisslar; Linnéa Sundman; [2021]
    Nyckelord :Digital Landscape; Fitness Culture; Gender Differences; Hegemonic Masculinity; Personal Health;

    Sammanfattning : During the past years, fitness has seen a shift in trends, moving from collectivistic to individualistic reasons to exercise. Some researchers even go as far as describing the concept of "healthism" as an ideology of modern society, emphasizing the subordinate value of a fit and slender body as a metaphor for a successful life. LÄS MER

  3. 3. Branding och innehållsmarknadsföring : Apples skapande av produktvärde och lojalitet i den digitala tidsåldern

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Lidén; Ali Raza Syed; [2021]
    Nyckelord :Apple; innehållsmarknadsföring; branding; produktvärde; värde; lojalitet;

    Sammanfattning : Digital marknadsföring möjliggör nya sätt att sprida information. Ett problem för företag som erbjuder teknologiska produkter är däremot den stora konkurrensen. Innehållsmarknadsföring ses som ett bättre sätt att nå ut med sitt varumärke till potentiella kunder. LÄS MER

  4. 4. ”That’s what’s going to keep Apple, Apple, as if we keep us, us.” - En diskursanalys av Apples framställning av produkten iPhone

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Nils Larsson; [2018]
    Nyckelord :iPhone; materialism; konsumentbeteende; retorik; marknadsföring; varufetischism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar titta närmare på den diskurs som karaktäriserar retoriken från Apple Incorporation i de sammanhang där företaget introducerar nya modeller av iPhones. Sju olika officiella iPhone-presentationer av Apple, från den första iPhone någonsin 2007 till den senaste lanseringen av iPhone X 2017, har analyserats i termer av vilken typ av språk, argument och retoriska verktyg som används för att appellera till sina potentiella kunder. LÄS MER

  5. 5. "Vill du ha kvittot?" - En studie om konsumenters kvittohantering och deras inställning till digitala kvitton

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alida Falkenström; Karin Ånger; [2016]
    Nyckelord :Paper Receipts; Digital Receipts; Consumer Decisions Making; Consumer Behavior;

    Sammanfattning : "Would you like the receipt?" is one of the most common questions related to purchases. A piece of paper stating that you are now the new owner of a product. Resulting in 1,5 billions of paper receipts being printed yearly in Sweden. International companies e. LÄS MER