Sökning: "marknadsföring av en offentlig arbetsplats"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden marknadsföring av en offentlig arbetsplats.

  1. 1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  2. 2. Att kämpa mot gamla rykten : En kvalitativ studie om arbetet med employer branding inom offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskap

    Författare :Tea Bergman; Elin Carlsson; [2020]
    Nyckelord :employer branding; arbetsgivarvarumärke; offentlig sektor; kommunal arbetsgivare; kommunikation; marknadsföring;

    Sammanfattning : Undersökningen är till för att klargöra hur arbetet med employer branding bedrivs av kommunala arbetsgivare samt hur det arbetet upplevs av medarbetare inom kommunerna. Studien belyser där­med både arbetsgivarnas och medarbetarnas perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Ledarskap i offentlig sektor : Komplexitet och framtidens spännande utmaningar

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Melisa Arnautovic; Pelle Ramberg; [2012]
    Nyckelord :Kommunikation; organisationskommunikation; Communication; organizational communication; organisationsidentitet; organizational identity; organisationskultur; organizational culture; Service Management internal marketing ; Service Management intern marknadsföring ;

    Sammanfattning : Den offentliga sektorn är en viktig arbetsplats och utgör en funktion i att stärka välfärden.För att verksamheterna ska fortsätta att utvecklas är det av största vikt att välfärdssektornarbetar för att stärka och utveckla ledarskapet. LÄS MER

  4. 4. The Ownership Effect on Motivation : A comparison between public and independent schools in Jönköping

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jenny Björnberg; Ann Börjesson; [2007]
    Nyckelord :teacher; motivation; independent school; public school; lärare; motivation; friskola; offentlig skola;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problem: Inför valet 2006 var en av valfrågorna huruvida man skulle främja friskolor eller inte. Det borgerliga blocket var mer positivt inställda till frågan än vad vänsterblocket var. Ämnet har många aspekter men en av dem gäller motivationsnivån; motivationsnivån hos såväl elever som lärare. LÄS MER