Sökning: "marknadsföring betsson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring betsson.
1. Ansvarsfullt spelande : En paradox på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med studien är att identifiera om statligt ägda spelbolag och privatägda bolag inom spelbranschen har en hållbar marknadsföring, trots den markanta skillnaden kring förutsättningar och riktlinjer. Således studeras två segment ur en och samma bransch ur ett företagsperspektiv. LÄS MER
2. Positioning of online betting services : A case study of finding the gap between companies’ view versus customers’ view
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin utvecklats explosionartat. Införandet av smartphones och surfplattor som alltid är anslutna till Internet har förändrat vårt sätt att "konsumera" den. Allt detta ledde till digitaliseringen av betting tjänster och flytten till Internet. LÄS MER
3. Förebyggande arbete på internet : Jämförande studie mellan Svenska Spel och Betsson
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir allt mer relevanta, och spelmarknaden är högst aktuell i dagsläget. Denna rapport berör området spelansvar och vilket socialt ansvar spelbolag tar. Sverige idag har en reglerad spelmarknad, men genom spel på internet finns det möjlighet att spela på flera olika aktörer. LÄS MER
4. All-In: En fallstudie om Betssons spelbutik och dess påverkan på den svenska spelmarknaden.
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The company Betsson opened its first physical gambling shop in Sweden in May 2008, thereby defying the Swedish government’s legal gambling monopoly. The legal case that has resulted due to the violation of the Swedish gambling law has attracted immense attention from mass media, thus generating vast amounts of publicity for the company. LÄS MER
5. Svensk spelmarknad : En studie om förväntningar och upplevelse på spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Varje dag ser vi en kraftig marknadsföring av olika spel på marknaden, därolika typer av spel har egna program, reklam som sänds på de bästasändningstiderna och populära ungdomsprogram är sponsrade av olikaspelbolag. Spelmarknaden försöker locka spelare med höga vinster, vilketleder till att kunderna återkommer i hopp om att vinna. LÄS MER