Sökning: "marknadsföring bilar"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsföring bilar.

  1. 1. Framtidens mobilitetsstad - Bilpool : En hållbar lösning för en hållbar framtid?

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Andrea Rosén; Erik Persson; [2023]
    Nyckelord :bilpool; bilpoolsanvändning; bilpoolsföretag; bilpool användningshistorik; mobilitetsstäder. som har används är bilpool; bilpoolsanvändning; bilpoolsföretag; bilpool användningshistorik; mobilitetsstäder.;

    Sammanfattning : För att minska människans klimatpåverkan behöver antalet bilar i samhället bli färre. En av de föreslagna lösningarna är bilpooler. LÄS MER

  2. 2. Digital förberedelse inför ett bilköp : En studie kring användarförväntningar online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Bank; [2021]
    Nyckelord :Purchase behaviour; user expectations; user experience; online-reviews; online forums; Köpbeteende; Användarförväntningar user expectations ; användarupplevelse user experience ; online-recensioner; diskussionsforum;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till att man inför ett köpbeslut kan inhämta information från en mängd olika håll och i samband med det har forskningsbegrepp som elektronisk mun-till-mun marknadsföring (eWom) börjat äga rum genom att människor recenserar produkter, skriver om dom på sociala medier och betygsätter varorna. Dessa aspekter bidrar till att man kan bygga upp en trygghet inför sitt köp. LÄS MER

  3. 3. Project Loveday : Föreställningar i fan-producerade reklamfilmer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Hetting; Oskar Bouveng; [2018]
    Nyckelord :Fandom; Tesla; user-generated content;

    Sammanfattning : Tesla är ett multinationellt företag som tillverkar och säljer elbilar bland många andra produkter och tjänster. Vår studie kommer primärt fokusera på Tesla Motors, den del av företaget som producerar och säljer bilar. LÄS MER

  4. 4. Din Bil, min bil, vår framtid : En studie om de utmaningar svenska bilåterförsäljare står inför, och hur de i framtiden kan anpassa sin verksamhet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Joacim Bäckman; Emil Engström; [2017]
    Nyckelord :Din Bil; bilar; bilåterförsäljare; transport; miljö; mobilitet; delningsekonomi; urbanisering; generationer; framtid;

    Sammanfattning : Titel: Din Bil, min bil, vår framtid - En studie om de utmaningar svenska bilåterförsäljare står inför, och hur de i framtiden kan anpassa sin verksamhet. Författare: Joacim Bäckman och Emil Engström Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet, inriktning marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Kundvärdets betydelse för miljöbilskonsumtionen, En studie av skillnader mellan kommunikationer och uppfattningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johan Renström; Henrik Filipsson; [2014]
    Nyckelord :Kundvärde; Miljövänliga bilar; Grön marknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Logistics Service Management och Service Management, Retail Management. Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT 2014. Författare: Henrik Filipsson & Johan Renström Titel: Kundvärdets betydelse för miljöbilskonsumtionen. LÄS MER