Sökning: "marknadsföring dyrt"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden marknadsföring dyrt.
1. Betalt samarbete eller pressutskick från influerare - En studie om hur trovärdigt följarna anser marknadsföringsmetoderna är på Instagram och Youtube
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Marknadsföring genom influerare har under de senaste åren utvecklats från att vara en marknadsföringsmetod till en miljonindustri. Relationen mellan en influerare och hens följare är avgörande för hur väl en influerare utstrålar förtroende och är kapabel till att förmedla trovärdiga åsikter samt rekommendationer. LÄS MER
2. Att köpa en livsstil : en kvalitativ studie om studenters upplevda konsumtion och medieanvändning
L1-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att beskriva och redogöra för hur kvinnliga studenter i Lund upplever sina konsumtionsvanor i relation till den marknadsföring som bedrivs på Instagram år 2019, samt vad som anses vara god smak på Instagram bland urvalsgruppen. Vår uppsats lyfter fram tidigare forskning, tar upp Pierre Bourdieus teori om kapital, smak, habitus, fält och Colin Campbells tankar om hedonistisk konsumtion samt presenterar resultatet utifrån fem djupintervjuer med kvinnliga studenter. LÄS MER
3. Varumärkesprofilering : En fallstudie gjord på varumärket Westra Wermlands Sparbank
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Westra Wermlands Sparbank är en fristående Sparbank som är verksam i västra Värmland med huvudkontor i Arvika. Bankens affärsidé bygger på att vara lokala, finnas nära till hands för sina kunder och verka för bygden. LÄS MER
4. Det ska va gôtt å leva : En studie om vilka förmåner som ger SCR:s campinggäster värde i ett lojalitetsprogram.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Under de senaste åren har strukturen på konsumentmarknaden förändrats. Konsumentersbeteenden och förväntningar har gjort att det blivit svårt för företag att kommunicera medkunder via traditionella kanaler. Som ett led i det här har massmarknadsföring fått lämnaplats åt datadriven, segmenterad och differentierad påverkan. LÄS MER
5. Effektiviteten hos marknadsaktiviteterna : En kvantitativ studie över hur studenter påverkas av marknadsföring
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Vid marknadsföring av musik finns det en mängd olika aktiviteter att använda sig av. Den traditionella marknadsmixen med dess beståndsdelar brukar användas, men eftersom marknadsföring inom musikbranschen är komplicerad används också andra aktiviteter. LÄS MER