Sökning: "marknadsföring innan internet"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden marknadsföring innan internet.

  1. 1. Influencer marketing - en marknadsrättslig gråzon

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kani Hamasdi; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; influerare; influencer; marknadsföringslagen; marknadsföring; yttrande frihet;

    Sammanfattning : Influencer marketing - en av världens snabbast växande och mest framgångsrika marknadsföringsmetoder. Det senaste årtiondet har internetanvändningen ökat bland befolkningen i Sverige och en av faktorerna till denna ökning är tack vare sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Lowering entry barriers in a digital era : A qualitative study about the Swedish fashion industry’s international expansion with Affiliate Marketing.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carl Brunius; Isak Lind; [2017]
    Nyckelord :Affiliate Marketing; Digital Marketing; Entry barriers; Entry Strategy; Ecommerce; Social Media; Affiliate marketing; Digital marknadsföring; E-handel; Etableringshinder; Social media;

    Sammanfattning : The internet and the rise of e-commerce have changed the foundation for how Swedish fashion companies operates. The shift has simplified for businesses to reach foreign customers who are vital for the fashion companies as the Swedish market is too small to nurture all existing companies. LÄS MER

  3. 3. Showrooms som kompletterar e-handel : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Jacka; Martina Lindnert; Thilde Övringe; [2017]
    Nyckelord :Showroom; e-commerce; experience; consumer behavior; Showroom; e-handel; upplevelse; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Ämne: E-handeln är en av de snabbast växande shoppingkanalerna och 2016 utförde konsumenterna 51 procent av sina köp online. Under 2016 ökade e-handeln i Sverige med 16 procent jämfört med år 2015. Men det finns fortfarande många svagheter och konsumenter saknar fysisk kontakt med produkten. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring på sociala medier: : Hur kan sociala medier hjälpa Kristinehamn med att stärka sitt varumärke samt attrahera fler besökare?

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Amanda Nylander; [2016]
    Nyckelord :Turism; Marknadsföring; Internet; Sociala medier; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Kristinehamn, en mindre ort belägen vid Vänerns nordöstra skärgård, en plats med många resurser  i den lokala naturen och kulturen. En plats med stora möjligheter och utvecklingspotential till att bli en mer välbesökt destination. LÄS MER

  5. 5. Affiliate marketing : Hur väljs affiliates ut?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Frankie Kwan; Joachim Lundblad; Carl Mohlin; [2016]
    Nyckelord :Affiliate marketing; Affiliate marknadsföring;

    Sammanfattning : Försäljning via internet ökar för varje år, därför är det naturligt för företag att synas på arenan. Ett marknadsföringsverktyg som blivit populärt för sin kostnadseffektivitet är affiliate marketing, där företag endast betalar då en affiliate presterar. LÄS MER