Sökning: "marknadsföring inom internet"

Visar resultat 1 - 5 av 168 uppsatser innehållade orden marknadsföring inom internet.

  1. 1. Marknadsföring och relationer i den digitala världen : En fallstudie över företags digitala marknadsföringsmetoder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eddie Laser; Allan Salimi; Sebastian Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Content Marketing; Marknadsföringsstrategi; Relationsmarknadsföring; Livsmedelsbranschen; Sociala medier;

    Sammanfattning : Att ha en tydlig marknadsföringsstrategi har blivit allt viktigare i takt med att företag börjatkonkurrera både regionalt och nationellt. Tillsammans med den växande digitala världen hardet blivit allt viktigare att skapa och behålla relationer till sina kunder för att i längden skapakundlojalitet. LÄS MER

  2. 2. Effekten av digitaliseringen på fastighetsmäklarbranschen : En kvalitativ studie om digitalisering inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Aaron Magnusson; Arvid Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; digitisering; Digitala verktyg; Fastighetsmäklare; effektivisering; marknadsföring; PropTech; FinTech;

    Sammanfattning : Abstract Background: The real estate brokerage industry is highly competitive and considered very attractive. A new trend to increase attractiveness in the market is the use of digital tools. The industry has seen a growing trend in the number of newly registered real estate agents in recent years. LÄS MER

  3. 3. Meme marketing’s effect on brand recall and sharing intention

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :William Fryklund; Erik Stenlund; [2023]
    Nyckelord :Meme marketing; brand recall; sharing intention;

    Sammanfattning : Memes are a popular phenomenon in internet culture, despite this fact, meme marketing has not received a lot of attention within the field of marketing research. Therefore, this thesis studies the effect meme marketing has on brand recall and sharing intention using a meme template with an unknown brand. LÄS MER

  4. 4. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  5. 5. Face-to-face over the Internet : Facing the hard truth with physical attendance in a post-pandemic society

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Kevin Nermark; [2023]
    Nyckelord :event attendance; remote participation; hybrid spaces; digital marketing; strategic communication; event planning.; eventdeltagande; deltagande på avstånd; hybridutrymmen; digital marknadsföring; strategisk kommunikation; eventplanering.;

    Sammanfattning : This research is based on a pilot study, conducted on a marketer from an unnamed company within the tech industry (the anonymity is used because of the integrity of the interview subjects of both the pilot study and this study). The company deals with B2B (Business to business) transactions, and the marketing in this is somewhat different from the typical B2C (business to consumer) type of marketing. LÄS MER