Sökning: "marknadsföring supply chain"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden marknadsföring supply chain.

  1. 1. Navigating the Intersection: Cost Reduction and Sustainability in Logistics Strategies

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap

    Författare :Huong Kerensa Bäckström; [2024]
    Nyckelord :cost cutting; sustainability;

    Sammanfattning : Background:           Cost reduction in logistics is crucial for improving profitability and achieving continuous sustainability improvement. Companies aim to maintain margins through cost reduction strategies in logistics yet staying sustainable in competitive markets. LÄS MER

  2. 2. The Impact of International Buyer-Supplier Relationships on Sustainability Practices in the Ready-Made Garments Industry: A Case Study of Bangladesh

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Farhana Haque; Fariha Ishrat Jahan; Jesmin Sabnam; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Buyer-Supplier Relationship; International Buyers; International Business; Bangladesh RMG;

    Sammanfattning : In this research, we explore the impact of international buyer-supplier relationships on sustainability practices in the Ready-Made Garments (RMG) industry, concentrating specifically on the context of Bangladesh. The root of this investigation centers around unpacking the influence of global business interconnectivity on operational approaches at the supplier juncture, with a specific emphasis on sustainability. LÄS MER

  3. 3. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Fahlberg; Thea Richter Malm; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Supply Chain Management; Modeindustrin; Hållbarhet; Hållbarhetsarbete; Digital marknadsföring; Digitala kanaler; Hemsida; Sociala medier; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER

  4. 4. The Significance of Digital Transformation in the Supply Chain Management for Facilitating International Businesses : Cases from Emerging Markets

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :A K M Ezazul Haque; Khushbu Waqar; Payam Koohi Habibi Dehkordi; [2023]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digital Technologies; Supply Chain; Supply Chain Management; Emerging Markets; International Business; Global Expansion; Business Process ReEngineering; Internet of Things; Cloud Computing; B2B Online Platforms; Dynamic Capabilities; Opportunities; Challenges; Competitive Advantage;

    Sammanfattning : Technological advancements have altered all aspects of human life, undeniably impacting all domains of commercial entities. Current digital technologies have the most pre-eminent influence on the supply chain management of corporations, irrespective of their diverse industry and operations. LÄS MER

  5. 5. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Nyckelord :Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER