Sökning: "marknadsföring turism hotell"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden marknadsföring turism hotell.
1. Visit Swedens marknadsstrategier : En kandidatuppsats om Visit Swedens val av internationella marknader jämfört med de regionala DMO:s prioriteringar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Huvudsyftet med denna uppsats är att förstå vad det finns för olika prioriteringar bland Visit Sweden och de regionala DMO:s när det kommer till en inriktning av den inkommande internationella turismen till Sverige. Vidare är vårt delsyfte att ta reda på hur samarbetet mellan Visit Sweden och de regionala destination managementorganisationer, s. LÄS MER
2. Blend In With Nature : a study about marketing communication of Indonesian ecotourism resorts
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose with this study is to investigate and analyse how ecotourism is marketed to customers by two Indonesian small- and medium sized ecotourism resorts, focusing on marketing communication. Further, the aim is to clarify how these companies enhances their “eco brand”. LÄS MER
3. Sociala medier som strategisk kommunikationsresurs för varumärkesbyggande inom hotell- och turismbranschen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The social media arena is rapidly growing and more and moreorganisations take part in the daily ongoing conversations indifferent social media channels. Conversations are being heldacross borders on every available topic and ratings and reviews ofconsumer products and services is one of them. LÄS MER
4. Välkommen till Stockholm : En fallstudie om samarbete inom Stockholms hotellsektor
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett destinationsutvecklingsperspektiv studera Stockholms hotellsektors samarbete med Stockholm Visitors board. Det visas i studien att turism har stor betydelse för världsekonomin och Sverige. Destinationer, liksom företag, konkurrerar med varandra för att locka turister. LÄS MER
5. Sociala Medier : en ny marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats är skriven på uppdrag av Peter Hellman, Senior Adviser på Hellman & Partners. Uppsatsen avser att visa att med hjälp av sociala medier som marknadsföringsverktyg kan företag interagera med kunden på ett nytt revolutionerande sätt. LÄS MER