Sökning: "marknadsföring underleverantörer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring underleverantörer.

  1. 1. Det småländska Möbelriket : en studie av hur regionen, branschen och företaget gynnas av att befinna sig i ett företagskluster

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sofie Johansson; Jennie Bergström; [2010]
    Nyckelord :möbelkluster; Möbelriket; kluster; möbler; Småland;

    Sammanfattning : Kluster definieras som en geografisk koncentration av sammanlänkade företag och andra verksamheter inom en bransch eller delbransch. I ett företagskluster inräknas också anknytande och stödjande verksamheter så som underleverantörer, serviceföretag, finansiella aktörer och forsknings- och utbildningsinstitutioner. LÄS MER

  2. 2. Oberoende aktörer och customer perceptions of value

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Tobias Barrstrand; [2009]
    Nyckelord :relationship marketing; offering; skogsägare; virkesinköpare; skogsbruksplaner;

    Sammanfattning : Idag är många skogsägare i Sverige beroende av olika aktörer för att sköta och avverka sin skog. Dessa aktörer är ofta samma företag som de säljer sitt virke till. LÄS MER

  3. 3. Reklambranschen på ritbordet : Viktiga faktorer för medelstora reklambyråers överlevnad i Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Andreas Persson; Rikard Åström; [2007]
    Nyckelord :Reklambyrå; relationsmarknadsföring; mervärde;

    Sammanfattning : Reklambyråns roll har länge varit att kommunicera sina kunders eller dess produkter/tjänsters önskade värden till marknaden. Tjänsten som reklambyrån under hela sin historia tillhandahållit har varit kreativitet. Reklambyråns position har under dess historia dock förändrats när reklambranschen blivit allt mer specialiserad med bl.a. LÄS MER