Sökning: "marknadsföring underleverantörer"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring underleverantörer.
1. Det småländska Möbelriket : en studie av hur regionen, branschen och företaget gynnas av att befinna sig i ett företagskluster
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Kluster definieras som en geografisk koncentration av sammanlänkade företag och andra verksamheter inom en bransch eller delbransch. I ett företagskluster inräknas också anknytande och stödjande verksamheter så som underleverantörer, serviceföretag, finansiella aktörer och forsknings- och utbildningsinstitutioner. LÄS MER
2. Oberoende aktörer och customer perceptions of value
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Idag är många skogsägare i Sverige beroende av olika aktörer för att sköta och avverka sin skog. Dessa aktörer är ofta samma företag som de säljer sitt virke till. LÄS MER
3. Reklambranschen på ritbordet : Viktiga faktorer för medelstora reklambyråers överlevnad i Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Reklambyråns roll har länge varit att kommunicera sina kunders eller dess produkter/tjänsters önskade värden till marknaden. Tjänsten som reklambyrån under hela sin historia tillhandahållit har varit kreativitet. Reklambyråns position har under dess historia dock förändrats när reklambranschen blivit allt mer specialiserad med bl.a. LÄS MER