Sökning: "marknadsföring vatten"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden marknadsföring vatten.

  1. 1. Miljömässig hållbarhet inom besöksnäringen : En kvalitativ textanalys om hur Green Key kommunicerar kriterier via stöddokument

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Emilia Carleson; [2020]
    Nyckelord :Green Key; miljömässig hållbarhet; miljömärkning; stöddokument; grön marknadsföring; hotellverksamhet;

    Sammanfattning : Tourism is increasing with each passing year, which places increasing demands on businesses in the hospitality industry to achieve environmental sustainability. One way for businesses to show their commitment to the environment is by acquiring and becoming certified with an eco-­‐label. LÄS MER

  2. 2. Nyanser av grönt : - en diskursanalys av den gröna platsmarknadsföringens många ansikten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Lindqvist; [2017]
    Nyckelord :Grön platsmarknadsföring; urban entreprenörialism; policy mobilitet; policy boosterism; diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen har varit att studera hur grön platsmarknadsföring formas och samverkar med det lokala miljöarbetet i Karlstad. Jag ställde därför följande frågeställningar; Vad innebär grön platsmarknadsföring för Karlstads kommun och hur marknadsförs Karlstad som ”den goda gröna staden”? För att kunna besvara mitt syfte och mina frågeställningar så har jag utgått ifrån teorin om policy boosterism, som i sin tur bygger på teorier om den urbana entreprenörialismen samt policy mobilitet, som också har varit en viktig del i förståelsen av mitt studerade problemområde. LÄS MER

  3. 3. Under ytan : hur designa naturpool för privat trädgård?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Nilgun Fernehall; [2017]
    Nyckelord :vatten; baddamm; ekologisk pool; biologisk rening; vattendesign; vattenväxter; vattenträdgård;

    Sammanfattning : Det här arbetet undersöker naturpooler, ett begrepp som jag kom i kontakt med under kursen företagsekonomi andra året på trädgårdsingenjörprogrammet, då vi skulle ha en fiktiv affärsidé att arbeta med. I jakten på inspiration till trädgårdsprojekt hittades en ny värld. Världen med naturpooler. LÄS MER

  4. 4. Livets vatten : – Kommersiellt historiebruk i relation till Bushmills, Jameson, The Dalmore och The Glenlivets marknadsföring av whisky

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Natali Saume; [2017]
    Nyckelord :historiebruk; historiekultur; kommersiellt historiebruk; marknadsföring; whisky;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur kommersiell historia brukas i relation till whiskydestillerierna Bushmills, Jameson, The Dalmore och The Glenlivets marknadsföring av whisky. Målet är att även se hur kommersiellt historiebruk skiljer sig och/eller liknas vid mellan destillerierna samt om irländska respektive skotska historieskildringar spelar någon roll i marknadsföringen. LÄS MER

  5. 5. Sökandet efter den attraktiva staden : -En fallstudie över Bryggudden i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elin Däljemar; [2016]
    Nyckelord :attraktivitet; samhällsplanering; marknadsföring;

    Sammanfattning : Vilka faktorer som ska finnas på en plats för att den ska vara attraktiv är inte helt givet, men det går att hitta likheter mellan olika platser. Några av de återkommande faktorerna som utgör attraktiva platser enligt forskning är bl.a. ett gott serviceutbud, närhet till vatten samt gångavstånd till centrum. LÄS MER