Sökning: "marknadsförings principer"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden marknadsförings principer.

  1. 1. OS i missbruk av dominerande ställning - En konkurrensrättslig analys av SOK:s riktlinjer beträffande marknadsföring under den olympiska perioden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ask Forssblad; [2020]
    Nyckelord :EU-rätt; konkurrensrätt; idrottsjuridik; marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish Olympic Committee's (SOC) guidelines ”Olympic properties and marketing – Information to Federations (NFs), athletes and coaches before the Tokyo 2020 OG” regulates the commercial opportunities for athletes, NFs and non-Olympic partners during and in connection with the 2020 Summer Olympics in Tokyo. The guidelines are issued in accordance with bye-law 3 to Rule 40 of the Olympic Charter and The International Olympic Committee's (IOC) general principles for marketing activities, and particularly restrict Swedish athletes’ generic commercial activities (i. LÄS MER

  2. 2. Spellicensutredningensförslag till ny spellagstiftning : Förslagets skillnader gentemot gällande rätt ochförslagets förenlighet med EU-rätten

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Sofia Higson; Josefine Lindh; [2017]
    Nyckelord :Spellagstiftning; Spellicenslagstiftning; SOU 2017:30;

    Sammanfattning : Som EU-medlem är Sverige förpliktade att följa de direktiv och regler som finns inom unionen. Sverige har dock brustit i tillämpningen av unionens regler på spelområdet och spelmonopolet har fått utstå både nationell och internationell kritik. I mars 2017 utkom Spellicensutredningens En omreglerad spelmarknad (SOU 2017:30). LÄS MER

  3. 3. Gränsöverskridande marknadsföring vid e-handel : - En uppsats om kolliderande principer vid val av jurisdiktion samt om geolokalisering som verktyg

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Clara Kjellman; [2016]
    Nyckelord :marknadsföring; e-handel; marknadsföringslagen; e-handelslagen; geolokalisering; gränsöverskridande marknadsföring; geografisk lokalisering;

    Sammanfattning : E - handeln har på senare tid ökat markant inom Europa. Eftersom handeln på nätet ofta är gränsöverskridande uppkommer ständigt nya rättsliga problem. LÄS MER

  4. 4. Att utveckla en effektiv webbsida med avseende på marknadsföring och säljstöd.

    Kandidat-uppsats, Informationsteknologi

    Författare :Simon Boëthius; [2001]
    Nyckelord :IT; marknadsföring; webb; säljstöd;

    Sammanfattning : Internet är ett mycket kraftfullt media för marknadsföring och säljstöd. Genom modern teknologi kan man skaffa sig viktig information om webbsidans besökare och vad dessa finner bra och mindre bra på webbsidan. LÄS MER