Sökning: "marknadsföringstexter"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet marknadsföringstexter.

  1. 1. Är sick-lit en genre? : en analys av paratexter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Michaela Jeppesen; [2018]
    Nyckelord :genre; sick-lit; young adult; paratexter; genreanspelningar; omslag; Squires; marknadsföring; publishing; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att granska sick-lit och dess funktion på bokmarknaden genom att undersöka marknadsföringen av böcker som kan benämnas som sick-lit. Detta görs främst genom en analys av paketeringen av bästsäljande verk inom Young Adult (YA) och crossover. LÄS MER

  2. 2. Att översätta tysk marknadsföringstext på webben. En översättningsvetenskaplig studie om placering av satsdelar i svenska fundament respektive tyska Vorfeld

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Amanda Lindqvist; [2013-12-17]
    Nyckelord :fundament; informationsstruktur; marknadsföringstexter; svenska; topikalisering; tyska; översättning;

    Sammanfattning : Denna undersökning analyserar Vorfeld och fundament i tyska marknadsföringstexter i översättningar av dem till svenska, för att ta reda på hur dessa skiljer sig mellan språken. Slutsatsen av undersökningen är att tyskan och svenskan i normala fall placerar subjekt eller adverbial i initial position. LÄS MER

  3. 3. "Här börjar äventyret" : en kvalitativ undersökning om marknadsföring av upplevelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lisa Malmberg; Maria Oskarsson; Charlotta Swartz; [2010]
    Nyckelord :Adventure; experiences; marketing; travel companies; text analysis; Äventyr; upplevelser; marknadsföring; reseföretag; textanalys;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för problematiken kring marknadsföring av upplevelser. Detta genom att undersöka hur turismupplevelser av äventyrligt inslag marknadsförs av reseföretag och ta reda på vad det är för känslor man vill förmedla. LÄS MER