Sökning: "marknadskommunikation mode"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden marknadskommunikation mode.

  1. 1. Slow fashion- konsumera mer för att konsumera mindre? : En semiotisk bildanalys av varumärket Djerf Avenue i relation till minimalism och slow fashion.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :mathilda blomqvist; Jennifer Rygaard; [2023]
    Nyckelord :Livsstil; minimalism; slow fashion; klädstil; konsumtion; varumärke;

    Sammanfattning : Studien “Slow fashion - konsumera mer för att konsumera mindre” undersöker hur Djerf Avenue kommunicerar varumärkesidentitet baserat på slow fashion i relation till minimalistisk livsstil på Instagram. Fast fashion innefattar, billigt producerat mode med låg kvalitet och kort levnadstid, där överkonsumtion mättar behovet av att följa trender i stunden. LÄS MER

  2. 2. ”Kvinnokroppen. Så stark och livskraftig, samtidigt så väldigt omdebatterad” En kvalitativ diskursanalys av marknadsföring genom ett postfeministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jennie Hansen Römer; Therese Clausson; [2023]
    Nyckelord :postfeminism; diskursanalys; varufeminism; digital marknadsföring; femvertising; varumärkesaktivism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa diskursanalys är att studera hur feministiska diskurser framträder i porträtteringen av kvinnor i västerländsk reklam. Studien syftar till att bidra med kunskap om hur feministiska diskurser påverkar digital marknadsföring samt att bidra med kunskap till forskningsområdet varufeminism och varumärkesaktivism. LÄS MER

  3. 3. Fast-fashion och hållbarhet, en paradox? : En visuell retorikanalys av fast-fashionföretags marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Bergström; Evelina Grankvist; [2022]
    Nyckelord :Fast-fashion; hållbarhet; mode; ekologisk hållbarhet; social hållbarhet; CSR; visuell retorikanalys;

    Sammanfattning : The fashion industry is one of the most environmentally damaging industries in the world and is permeated by poor working conditions. Fast-fashion companies that constantly produce new collections to be able to follow trends are a major contributing factor to the climate crisis. LÄS MER

  4. 4. Är H&M lika med Hållbart Mode? : En kritisk diskursanalys av H&M:s gröna marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Ahlin; Alma Bjärsholm; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. CSR och transparens: Hur påverkas köpintentioner? : en kvalitativ studie om konsumentattityder i förhållande till modeföretags ansvarstagande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Granström Johansson; Emmy Torstensson; Amanda Ljunggren; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Transparency; Purchase intention; Marketing communication; Hållbarhet; CSR; Transparens; Köpintention; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Det har blivit allt vanligare att modeföretag börjar implementera CSR och transparens i sina verksamheter i syfte att upplysa konsumenter om deras hållbarhetsarbete och ansvarstagande. Som konsument kan det dock vara svårt att uppfatta och tolka informationen angående dessa områden som företaget haft för avsikt. LÄS MER