Sökning: "marknadsmix tjänster"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsmix tjänster.
1. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. LÄS MER
2. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Purpose This study has been conducted in order to investigate opportunities regarding theestablishment of technology-based self-service stores (TBSS). By studying proposedsites for establishment, information has been collected in order to be used in a factorrating analysis. Research questions 1. LÄS MER
3. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : Our demands on services and availability increases at the same time as the society gets more urbanized and more people tends to commute. In order to facilitate the consumer, technology based self-service (TBSS) stores might survive and thrive. LÄS MER
4. Consultancy Services : Marketing Strategies for Intangible Services
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Den traditionella marknadsföringen med sin marknadsmix har länge varit den dominerande marknadsstrategin där fokus har vilat på att placera produkten på bästa plats och till ett så förmånligt pris som möjligt. När det rör sig om tjänster finns inte samma möjligheter; företagen måste ta till sig nya markandföringsmetoder för att på bästa sätt marknadsföra sina tjänster. LÄS MER
5. Vad innehåller tjänsten? - en studie om produktdifferentiering inom fastighetmäklarbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Målet med att anlita en fastighetsmäklare är tydligt, bostaden ska bli såld till ett tillfredställande pris. Däremot är processen, det vill säga vad tjänsten egentligen innehåller och hur fastighetsmäklaren sätter sina arvoden, desto mer diffus. LÄS MER