Sökning: "marknadsplan sammanfattning"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden marknadsplan sammanfattning.

  1. 1. Hur påverkar Gerillamarknadsföring Generation Y? : En studie av Gerillamarknadsföringens påverkan på Generation Y.

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Gabriel Gimdal; Max Johnson; [2013]
    Nyckelord :Marketing; Guerrilla Marketing; Generation Y; Advertising; Word-of-mouth; Buzz-marketing; Brand attitude; Brand engagement; commitment online; communication; Marknadsföring; Gerillamarknadsföring; Generation Y; Annonsering; Word-of-mouth; Buzz- marknadsföring; varumärkesattityd; varumärkesengagemang; engagemang online; kommunikation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar Gerillamarknadsföring Generation Y?  Ämne/Kurs:  Företagsekonomi - Kandidatuppsats Handledare:  Lars Haglund Nyckelord: Marknadsföring, Gerillamarknadsföring, Generation Y, Annonsering, Word-of-mouth, Buzz- marknadsföring, varumärkesattityd, varumärkesengagemang, engagemang online, kommunikation. Bakgrund: Marknadsföring handlar om att skapa och utveckla lönsamma kundrelationer. LÄS MER

  2. 2. Kreditbedömning i fastighetsbranschen : Vilken information tar fastighetsbolag hänsyn till vid kreditbedömning av aktiebolag som hyresgäster?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Jerker Jämthagen; Linda Kristoffersson; [2008]
    Nyckelord :Finansiering - Risk management;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med studien var att undersöka hur fastighetsbolag värderar historisk ekonomisk information och information från kompletterande källor vid kreditbedömning av aktiebolag som hyresgäster. Utgångspunkten för studien var att de på grund av den komplexa kreditgivningen fastighetsbolagen har, så måste de ta hänsyn till en rad faktorer. LÄS MER

  3. 3. Sund positionering för IP-telefonioperatörer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Dehlin; Albin Wennerström; [2008]
    Nyckelord :IP-telefoni; telefonoperatörer; bredbandstelefoni; strategisk marknadsplan; generativa relationer; strategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsen's titel: Sund positionering för IP-telefonioperatörer Seminariedatum: 4 juni, 2008 Ämne/Kur's: FEKP01, Examensarbete på magisternivå, 15 poäng Författare: Andrea's Dehlin, andrea'[email protected]. LÄS MER

  4. 4. Le marketing d'un pays : Label Suède

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Erik Olsson; Anna Gustavsson; [2006]
    Nyckelord :Marketing; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Résumé L’objet de ce mémoire est d’analyser la composition du label « Suède » et si c'est possible d'utiliser les méthodes de marketing traditionnel quand un pays est commercialisé. Nous centrons l‘attention sur l’office suédois du tourisme et des voyages qui est responsable pour le marketing de la Suède comme destination touristique. LÄS MER