Sökning: "marknadsundersökning varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden marknadsundersökning varumärke.

  1. 1. Vidareutveckling av arbetsmiljö vid avtrådningstransportör

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för industridesign

    Författare :Lars Peterson Orsman; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Valmet tillverkar och levererar kompletta system för energi, massa och pappersproduktion till kunder globalt. En enhet inom Valmet, Flash Drying & Baling Technology, levererar bland annat manuella avtrådningslinjer för avtrådning av massabalar som de distribuerar globalt. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesutvidgning - En studie om konsumenters attityder mot ökad tillgänglighet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Johanna Pihlgren; [2014]
    Nyckelord :Brand extension; luxury brands; luxury consumption; Varumärkesutvidgning; lyxvarumärken; lyxkonsumtion;

    Sammanfattning : När ett företag väljer att utvidga sitt varumärke kan det av olika anledningar antingen gynna eller missgynna varumärkets värde. Risken att strategin påverkar varumärket negativt är större hos varumärken och det är svårt att implementera strategin rätt för att det inte ska skada imagen. LÄS MER

  3. 3. En ”marknadsundersökning” genom att iterera fram till ett värdeskapande koncept

    Magister-uppsats, KTH/Entreprenörskap och Innovation

    Författare :Patric Ögren; Kristoffer Högberg; [2013]
    Nyckelord :Qualitative Market research; Market research; Iterative process; Lean Startup; Project management for startups; Innovation games; Customer-centric innovation; Booking system; Marketplace; Revenue management.; Kvalitativ marknadsundersökning; Marknadsundersökning; Iterativ process; Lean startup; Projektledning för startups; Innovation games; Kundorienterad innovation; Bokningssystem; Marknadsplats; Revenue management.;

    Sammanfattning : Ett affärskoncept har tagits fram och resulterat i en marknadsplats. Marknadsplatsen är en webbsida och mobil applikation vars syfte är att skapa värde av resursers bokningsbara tider som idag har generellt låg beläggning hos aktivitetsanläggningar inom sport, kultur och nöje. LÄS MER

  4. 4. Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden : En studie om Trosa Rederi AB:s kommunikationskanaler

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Lina Wahlen Lindqvist; Malin Hällblad; Anna Andersson; [2012]
    Nyckelord :Kommunikationskanaler; uppmärksamhet; kostnadseffektivitet; turism; påverkan;

    Sammanfattning : Sammanfattning - Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden – En studie om Trosa Rederi:s kommunikationskanaler   Datum: 30 maj, 2012   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST, Mälardalens Högskola   Författare: Anna Andersson, Malin Hällblad och  Lina Wahlén Lindqvist 28 november 1989, 2  september 1990, 21 februari 1988   Handledare: Finn Wiedersheim-Paul   Nyckelord: Kommunikationskanaler, uppmärksamhet, kostnadseffektivitet, turism, påverkan.   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Trosa Rederi, genom kommunikationskanaler, kan skapa uppmärksamhet kring sitt varumärke hos sin målgrupp. LÄS MER

  5. 5. Drömmen om den röda stugan : Huruvida varumärket Falu Rödfärg kan utvidgas till en ny produktkategori

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för maskin- och materialteknik

    Författare :Anna Karlsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ”Drömmen om den röda stugan” är ett examensarbete som fullföljts av Anna Karlsson och Sebastian Karlsson under vårterminen 2011. Examensarbetet innefattar 22,5 hp och är det avslutande momentet för Innovations- och designingenjörsutbildningen vid Karlstads universitet. LÄS MER