Sökning: "matematikutvecklare"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet matematikutvecklare.

  1. 1. De bortglömda eleverna? : En kvalitativ studie om en kommuns arbete kring särskilt begåvade elever i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ellen Malmgren; Moa Gunell; [2019]
    Nyckelord :gifted pupils; identifying; mapping; mathematics; teaching; identifiering; kartläggning; matematik; särskilt begåvade elever; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att beskriva en kommuns arbete med att upptäcka och bedriva undervisning för elever med särskild begåvning i matematik samt hur detta arbete stöds. Metoden som användes för studien var semistrukturerade intervjuer med fem olika skolaktörer (matematikutvecklare, specialpedagoger och lärare). LÄS MER

  2. 2. Matematikinlärning med digitala verktyg för årskurserna F-3 : - En studie som jämför svenska digitala verktyg med internationell forskning inom ämnet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Elin Holmgren; [2019]
    Nyckelord :Digitala verktyg; årskurs F-3; matematikinlärning; matematikutvecklare;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. ”Matematik finns överallt och ingenstans” : Med fokus på pedagogernas arbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Agneta Lennartson; [2014]
    Nyckelord :Mathematics; preschool; interviews; teacher; Maths pilot; Math developers; Matematik; förskola; intervjuer; pedagog; matematikpilot; matematikutvecklare;

    Sammanfattning : The aim is to find out how teachers apply the knowledge they get from mathematics pilots in preschool and from mathematics developer in the municipality, as well as how they work further towards the children with mathematics. The study is based on qualitative interviews with two teachers, one mathematic pilot and one mathematic developer. LÄS MER

  4. 4. Matematik på ett lustfyllt sätt i meningsfulla sammanhang : - Hur pedagoger i förskola och förskoleklass kan arbeta med grundläggande taluppfattning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Carina Granqvist; Mimmi Joman; [2010]
    Nyckelord :matematik; grundläggande taluppfattning; förskola; förskoleklass; lustfyllt; pedagogens roll;

    Sammanfattning :                      Syftet med undersökningen är att ta reda på hur pedagoger i förskola och förskoleklass kan arbeta för att göra barns lärande kring grundläggande taluppfattning lustfyllt i meningsfulla sammanhang. Undersökningen bygger på kvalitativa intervjuer med tre förskollärare och två matematikutvecklare. LÄS MER

  5. 5. Tidig matematikinlärning : hur svenska elevers matematikkunskaper kan förbättras genom lärares undervisningsstrategier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ämnesavdelningen för pedagogik

    Författare :Lisa Norén; Anna Södergren; [2009]
    Nyckelord :Inledande matematikinlärning; lärobok; undervisning; TIMSS 2007;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att belysa hur den inledande undervisningen inom ämnet matematik kan se ut samt se orsaker till de sjunkande resultat inom ämnet matematik som visats genom undersökningar. Uppsatsen har sin utgångspunkt i det resultat som undersökningen TIMSS 2007 visat och följs därefter upp av intervjuer med två grundskolelärare, en specialpedagog samt en matematikutvecklare som berättar om den inledande matematikinlärningen. LÄS MER