Sökning: "mcdonalds culture"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden mcdonalds culture.

  1. 1. McDonalds McDelivery : En jämförelse av kultur mellan reklamfilm och nation i Sverige samt Japan under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Adrian Sjödal; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : År 2020 blev världen utsatt av viruset Covid-19, en pandemi som har påverkat mångas liv, allt från företag till människors vardag. Medan restaurangindustrin har påverkats negativt av den ökande mängden hemmasittande, har matleveransindustrin istället ökat. LÄS MER

  2. 2. Enhancing Working Relationship in a Multicultural Organization;McDonalds Borlänge, Sweden.

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Patrick Eze; Olufemi Jooda; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractTitle: Enhancing Working Relationships in a Multicultural Organization: McDonalds Borlänge.Level: Final Project for Master Degree in Business Administration.Authors: Jooda Olufemi Olalekan and Patrick Ndubuisi Eze.Supervisor: Prof. LÄS MER

  3. 3. Den visuella spegelbilden : En kvalitativ studie om mottagarens attityder kring logotypens roll som kommunikationsmedel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnea Limslätt; Karin Svensson; [2013]
    Nyckelord :logotype; receiver; attitudes; visual communication; interpretation;

    Sammanfattning : The main purpose of a logotype is to harmonize with a company’s business concept and culture. This study is based on the receiver’s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. LÄS MER

  4. 4. Product standardization and adaptation in International Marketing : A case of McDonalds

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Nampungwe Beatrice Membe; Maria Doriza Loukakou; [2012]
    Nyckelord :Standardization; adaptation; culture; product; global; international;

    Sammanfattning : Companies marketing their products and/or services overseas are faced with the decision of whether to standardize or adapt their product offerings. This decision concerns firms commencing to market their products in foreign countries as well as those already operating internationally and is considering expanding into further markets. LÄS MER

  5. 5. Cultural adaptation pattern analysis of McDonald's and KFC in the Chinese market

    Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Qinjie Zhang; Longyu Zhou; [2012]
    Nyckelord :culture; cultural adaptation; fast food industry; 7Ps; Chinese market;

    Sammanfattning : KFC and McDonald’s are two representatives of American fast food brands who are operating in China.Considering the cultural differences between American and Chinese culture, whether and how they adaptthemselves to the Chinese culture caught the authors’ attention. LÄS MER