Sökning: "media lokal tidningar"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden media lokal tidningar.
1. "Stoppa kulturslakten!" : En kvalitativ framinganalys av hur Norrköpings tidningar och en lokal Facebookgrupp representerar föreslagna förändringar av den lokala kulturens finansiering och politik
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : This paper concerns a local political debate about the financing of culture in the mid-sized city Norrköping in Sweden. The purpose of this study is to find what type of content the local newspaper and a Facebook group produce, how the debate is portrayed and how the different media types can contribute to democracy. LÄS MER
2. “You just don’t expect serious crisis information on a platform like Instagram.” : A qualitative study about Swedish civilians’ social media usage and information seeking behaviours in relation to crisis information.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This qualitative study investigates people's media use and engagement on social media. By combining prompts material and qualitative interviews with theories such as the social mediated crisis communication model (Austin et al., 2012) and uses and gratifications theory (Katz et al. LÄS MER
3. Oro och handlingskraft : Uppsalas luftförsvar, politisk beslutsfattning och medias roll 1939–1942
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoriaSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar ämnet luftskydd i Uppsala under det andra världskriget. Att försvara den civila befolkningen från luftanfall skulle visa sig vara högt prioriterat hos lokala beslutsfattare. LÄS MER
4. Lokal dagspress- fortfarande lokal?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Det finns farhågor att den ökade ägarkoncentrationen i mediebranschen gällande lokaladagstidningar riskerar att påverka innehållet för dess läsare. Allt mer material hämtas från externaaktörer, såsom nyhetsbyråer och kommunikationsavdelningar. LÄS MER
5. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. LÄS MER