Sökning: "media mail"

Visar resultat 1 - 5 av 141 uppsatser innehållade orden media mail.

  1. 1. "Meghan the Minx" : En kritisk diskursanalys av representationen av hertiginnan i brittiska medier.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Dana Gutiérrez Sánchez; Hansson Maja; [2024]
    Nyckelord :Intersectionality; Discourse; Tabloid press; Gender; Critical discourse analysis; Sexism; Racism; Media.;

    Sammanfattning : In 2016, the actress Meghan Markle met prince Harry, duke of Sussex which later on led to amarriage. This has resulted in intense media coverage of her, especially by the tabloid press,depicting her in a manner that incorporates both sexist and racist elements. LÄS MER

  2. 2. Massmedias roll i stigmatiseringen av personer med psykossjukdom och schizofreni – en analys av Stigmawatch material

    Magister-uppsats,

    Författare :Caroline Holmbom; Maria Siverbo; [2023-03-30]
    Nyckelord :Stigma; schizofreni; psykos; massmedia;

    Sammanfattning : Bakgrund: En orsak till att personer med schizofreni och psykossjukdom inte söker vård i tid kan bero på stigmatisering, 40% av de personer som lever med schizofreni upplever en hög grad av stigma. Media bidrar till stigmatiseringen då det är en stor källa till information för en stor grupp människor. LÄS MER

  3. 3. Missuppfattande elever. Går det att undvika? : En studie av lärares upplevelser kring elevers missuppfattningar i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Karl Sjöö; [2023]
    Nyckelord :Concept image; conceptual thinking; high school mathematics teachers; mathematical misconceptions; survey.; Begreppsbild; enkätundersökning; konceptuellt tänkande; matematiklärare på gymnasienivå; matematiska missuppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka lärarnas upplevelse av elevers missuppfattningar vid inlärning av bråk och sannolikhet samt om det är möjligt att minska missuppfattandet med hjälp av kategorisering av dessa. Genom att fråga matematiklärare om de upplever att eleverna de undervisar ofta har missuppfattningar och om samma missuppfattningar är återkommande, kan vi få en bild av vilka delar av de matematiska begreppen som kan uppfattas svåra av eleverna. LÄS MER

  4. 4. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  5. 5. Is There a Difference Between Refugees and Refugees? : A text analysis of UK media presentation of Ukrainian refugees 2022 and Middle Eastern refugees 2015

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Klara Blomberg; [2023]
    Nyckelord :media; refugees; migration;

    Sammanfattning : This paper compares how the UK news media presents refugees from the Middle East in 2015 and Ukraine 2022. Studies such as Zawadzka-Paluektau (2022) have found that in other European news media large differences in the presentation of European and non-European refugees can be observed. This study aims to build on this research. LÄS MER