Sökning: "media pedagogy"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden media pedagogy.

  1. 1. Indigenous knowledge in education in north-east India

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Kaberi Singha; [2023-08-29]
    Nyckelord :Education for sustainable development ESD ; Indigenous knowledge IK ; North-East NE India; Critical pedagogy of Place; school curriculum;

    Sammanfattning : Considering the need to preserve indigenous knowledge with relevance to the global ESD discourse, the purpose of this study is to explore and understand the value and status of indigenous knowledge (IK) in the context of integrating this in the formal school curriculum, with a focus in the North-eastern (NE) region of India. This study is grounded within the theoretical framework of Critical pedagogy of Place proposed by Gruenewald. LÄS MER

  2. 2. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Aron Wright; Emil Pernet; [2023]
    Nyckelord :Visual culture learning communities; Third space; digitalisation; Gaming; interculturality; intercultural pedagogy; visual arts pedagogy; Bild; Bildpedagogik; Digitalisering; Fortnite; Interkulturalitet; Interkulturell; Konstpedagogik; VCLC; Visuell kultur;

    Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER

  3. 3. Utvecklingsinriktad förändring : En kvantitativ studie av ett pedagogiskt stöd i jämställdhetsintegrering på arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Monica Wahlberg; [2023]
    Nyckelord :discrimination; development-oriented change; educational support; equality integration; gender equality integration; gender mainstreaming; gender equality; intersectionality; organizational change; pedagogy; pedagogical support; process of change; slow process of change;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om ett pedagogiskt stöd till medarbetarna kan främja jämställdhetsintegreringen på arbetsmarknaden genom en utvecklingsinriktad förändringsprocess. Kognitiv teori har använts som utgångspunkt med en socialkonstruktivistisk tyngd. LÄS MER

  4. 4. På Jakt Efter Teaterns Smak Och Dramats Arom : En Studie Om Sinnena Och Synestesi Som Pedagogisk Resurs Inom Drama- Och Teater-Estetiska Lärprocesser

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Harón Sánchez; [2023]
    Nyckelord :Senses and Synaesthesia; Modalities; Multiliteracies pedagogical theory; Theory of imagination; Aesthetic learning processes; Metaxis; Proust memories; Phenomenology of Perception; Vygotski; Augusto Boal; Merleau-Ponty; Marcel Proust.; Sinnena och synestesi; modaliteter; multilitteracitetspedagogisk teori; föreställningsförmåga fantasi; estetiska lärprocesser; metaxis; proustminne; fenomenologi; kroppsfenomenologi; Vygotski; Augusto Boal; Merleau-Ponty; Marcel Proust.;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker sinnena och synestesi som pedagogisk resurs inom det drama-och teaterpedagogiska fältet. Covid-19-restriktionerna under 2020/21 ledde till anpassningar i studien där empiri från fysiska träffar föll bort. LÄS MER

  5. 5. Facing the Friction of a Totalitarian Government : A critical reading of Orwell's 1984 applying the Pedagogy of Discomfort to themes related to government control

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Hanna Houda Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Pedagogy of Discomfort to themes related to government control;

    Sammanfattning : This study explores the potential application of George Orwell's novel 1984 in ESL instruction and its influence on promoting discussion among students on divisive political issues. The objective is to examine how the novel's underlying concepts of oppression, dictatorship, and propaganda could encourage critical thinking and social interaction among ESL students. LÄS MER