Sökning: "media teknologi"

Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden media teknologi.

  1. 1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Spatiotemporal Selves on a Location-Based Social Network : A Postphenomenological Autoethnography of Snap Map

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adam Särnell; [2023]
    Nyckelord :postphenomenology; autoethnography; spatiotemporality; performativity; location-based social networks; postfenomenologi; autoetnografi; spatiotemporalitet; performativitet; platsbaserade sociala nätverk;

    Sammanfattning : The location-based social network (LBSN) Snapchat allows millions of users to share their locations to others through Snap Map: a digital map that updates their position each time they open the app. While social science studies have explored sentiments, behaviors and norms among Snap Map users, there is limited research on this type of location-based social network in the field of human-computer interaction (HCI), indicating a need for expanding the understanding of the roles that this technology and its design play in shaping the experiences and interactions among users. LÄS MER

  3. 3. Nya betalmedel : Hur accepterat är egentligen Bitcoin?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Winai Elsa; Lundgren Joar; [2023]
    Nyckelord :Bitcoin; acceptance; TAM; cryptocurrency; blockchain; intention; user behavior; demographic variables; financial risk; PLS-SEM; Bitcoin; acceptans; TAM; kryptovaluta; blockkedja; intention; användarbeteende; demografiska variabler; finansiell risk; PLS-SEM;

    Sammanfattning : Bitcoin är en teknologi som har blivit allt mer etablerad i det svenska samhället. Trots att så pass många känner till teknologin är det fortfarande väldigt få som använder den. LÄS MER

  4. 4. Införandet av ny teknologi: Data Virtualization inom nordiska organisationer : En kvalitativ kartläggning över vilka faktorer som är avgörande för införandet av Data Virtualization

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Engla Hygstedt Falk; Erica Wartmark; [2023]
    Nyckelord :Data Virtualization; Implementation; Technology-Organization-Environment framework.; Data Virtualization; Implementering; Teknologisk-Organisatorisk-Omgivning ramverk.;

    Sammanfattning : Data är idag en central resurs i många organisationer och mängden data ökar för varje år. Detta kan innebära att organisationer påverkas till att söka efter nya teknologier som kan ge dem möjligheter att fatta datadrivna beslut i större omfattning. LÄS MER

  5. 5. “Har man ingen smartphone är man med i B-laget” : En kvalitativ intervjustudie om äldres kulturella och sociala tillhörighet i det digitaliserade samhället.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Jesper Heljeberg; Forsell Daniel; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; Elderly adults; Social belonging; Inclusion; EICT; Medialization.; Digitalisering; Äldre; Social tillhörighet; Inkludering; EICT; Medialisering;

    Sammanfattning : På mindre än en generations livstid har Sverige gått från ett samhälle där få hade telefon i sitt hem till en totalt uppkopplad tillvaro. I det digitaliserade Sverige är tillgången till och användarkompetensen av den digitala teknologin en förutsättning för samhällsdeltagandet, vilket ofta ses som problematiskt för den äldre generationen som är den grupp som har haft svårast att anpassa sig enligt den digitala utvecklingen. LÄS MER