Sökning: "medial påverkan"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden medial påverkan.

  1. 1. Kvinnliga mördare i pressen : Offer eller förövare i offentliga blicken?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anna Embring Klang; Nina Wardaeus; [2023]
    Nyckelord :Femininity; medial portrayal of women; female killers; foucauldian discourse analysis; Femininitet; medias porträtterande av kvinnor; kvinnliga mördare; foucaultiansk diskursanalys;

    Sammanfattning : I takt med att intresset för true crime- och infotainment i media växer sig större ökar behovet av att studera nyhetsmediernas påverkan på skapandet av könsbaserade maktrelationer. Syftet med denna studie är att få en ökad förståelse för hur maktrelationer produceras genom tryckt nyhetsmedias rapportering kring kvinnor som mördar. LÄS MER

  2. 2. I skottlinjen av medial kritik : En kvalitativ studie om medial kritiks påverkan på affärsrelationer i en triadisk kontext

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tyra Nilsson; Jasmin Zarei; [2023]
    Nyckelord :Triad; triadisk affärsförbindelse; affärsrelationer; matleveransföretag; medial kritik; förändring;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur medial kritik påverkar affärsrelationer i en triadiskkontext. Detta undersöktes genom fyra fallstudier där ett matleveransföretag agerar somleverantör, en restaurang som köpare och en slutanvändare som konsument. LÄS MER

  3. 3. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Fahlberg; Thea Richter Malm; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Supply Chain Management; Modeindustrin; Hållbarhet; Hållbarhetsarbete; Digital marknadsföring; Digitala kanaler; Hemsida; Sociala medier; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER

  4. 4. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  5. 5. Djurgårdens IF - Supporterkultur : identitetsskapande och medieanvändning

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Frank Regen; Oskar Falk; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks Djurgårdens IFs supportrars identitetsskapande och medieanvändning med syftet att ge ett nytt perspektiv inom forskning om den svenska supporterkulturens påverkan på individen. Tre kvalitativa intervjuer förs med hängivna fans av fotbollsklubben för att samla in empiriskt material. LÄS MER