Sökning: "mediating tools"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden mediating tools.

  1. 1. "Vi kan inte packa in allt i bubbelplast" : En studie om förskollärares syn på riskfylld lek i förskolans utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Frida Nygren; Olivia Möberg; [2024]
    Nyckelord :ECEC; outdoor environment; risky play; scaffolding; Förskola; riskfylld lek; stöttning; utomhusmiljö;

    Sammanfattning : From previous experiences, different perceptions of risky play have been noticed. This study therefore aims to shed light on the early childhood education center (ECEC) teachers’ approach to and perceptions of risky play in ECEC outdoor environment. LÄS MER

  2. 2. Dyk ner i samtalets värld : En kvalitativ studie om hur förskollärare främjar barns språkutveckling genom fördjupande samtal i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Emma Thunberg; Josefin Jansson; [2024]
    Nyckelord :in-depth conversations; preschool; language development; Fördjupande samtal; förskola; språkutveckling;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute with preschool teachers' perceptions of the work with in-depth conversations in preschool, by in-depth conversation, we mean a conversation that deepens and challenges children to reason, reflect and analyze. The study's questions are about how preschool teachers considers that they have knowledge about in-depth conversations, how they work to promote children's language development through in-depth conversations, and what challenges they face in working with this. LÄS MER

  3. 3. "Jag gav dem lillfingret men de tog hela handen" : Förskollärares uppfattningar om materialets betydelse för barnens matematiska lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Alicia Frödén; Linnea Schönning; [2024]
    Nyckelord :Children s mathematical learning; materials; preschool teachers´ approach; Barnens matematiska lärande; material; förskola; förskollärares förhållningssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med mer kunskap om förskollärares uppfattningar om materialets betydelse för barnens matematiska lärande. Metoden som användes var semistrukturerade intervjuer. I studien deltog åtta yrkesverksamma förskollärare. LÄS MER

  4. 4. Teckenstöd i förskolan : En studie om förskollärares inställning till teckenstöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emme Liljebjörn; [2024]
    Nyckelord :Children; preschool teachers; language development; preschool; sign support; Barn; förskola; förskollärare; språkutveckling; teckenstöd;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase knowledge about how preschool teachers approach the use of signs as a support tool in preschool when it comes to children´s language development. The method used to collect information for this work was the qualitative method, with semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 5. EN STUDIE I MUNTLIG INTERAKTION - Spanska steg 5 och engelska 5 på lika villkor?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Ana Álvarez Björk; [2023-09-28]
    Nyckelord :second language learning; explicit and implicit language learning; pair speaking test; GERS; Extramural English; Spanish as L2 in Sweden; English as L2 in Sweden;

    Sammanfattning : Aim: The aims in this essay are to provide a description of interactional competence in a pair speaking test in Spanish and English, level B1.2 in a Swedish context. The investigated interactions are made by 14 pairs of students in upper secondary school studying the subjects English 5 and Spanish 5. LÄS MER