Sökning: "medie strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden medie strategi.

  1. 1. Certifierat fiske som lösning på komplexa problem : En kvalitativ studie om hur MSC konstruerar sin hållbarhetskommunikation.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fanny Petersson; Lina Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability communication; dimensions of sustainability; non-profit organization; Marine Stewardship Council; Hållbarhetskommunikation; hållbarhetsdimensioner; icke-vinstdrivande organisation; Marine Stewardship Council;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie där syftet var att bidra med kunskap kring hur icke-vinstdrivande organisationer konstruerar hållbarhetskommunikation, detta genom att undersöka hur Marine Stewardship Council [MSC] konstruerar sin hållbarhetskommunikation utifrån hållbarhetsdimensionerna: ekonomisk-, social- och ekologisk hållbarhet. Detta genom en riktad kvalitativ innehållsanalys av MSC:s externa kommunikation från deras hemsida och instagramkonto. LÄS MER

  2. 2. Sheincares...for animals? : en analys av en kampanj i förmån för välgörenhet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Tuvali Ekenman; Eline Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Etisk konsumtion; CSR; greenwashing; branding; fast fashion; Shein; Social Sciences;

    Sammanfattning : I följande uppsats gör vi, genom att utgå från diskussionen om mediala diskurser om etisk konsumtion, en retorisk analys av företaget Sheins kampanj Sheincares, som är en kampanj i syfte att donera pengar till djurrättsorganisationer. Vi undersöker den tillhörande hashtagen #Sheincares på plattformen TikTok, som är ett av de sätt Shein marknadsför kampanjen. LÄS MER

  3. 3. Varför inte kommunicera digitalti en digital värld? : En kvalitativ studie av nyetablerade företagskommunikation i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Clara Nygren; Caroline Olson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Sociala medier; Instagram; Digitalisering;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: På grund av digitaliseringen är idag sociala medier en givendel i vardagen för miljontals människor runt om i världen. Digitaliseringen har ändrat hur människor konsumerar information och vad de väljer att konsumera, vilket innebär en förändring i hur företag når sin målgrupp. LÄS MER

  4. 4. Kommunikatörer, Instagram och algoritmer : En studie om hur algoritmer påverkar kommunikatörens arbete på Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Passi; Adrian Wahlström; [2022]
    Nyckelord :kommunikatör; Instagram; algoritmer; målgrupp; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med studien är att undersöka hur algoritmer påverkar kommunikatörens arbete på Instagram. Detta då algoritmer är de som avgör vad som är ett inlägg värt att ge spridning och tvärtom. LÄS MER

  5. 5. ”Drevet går” : En kvalitativ studie om Cancel-kultur och kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erika Åkerström; Michaela Engstrand; [2021]
    Nyckelord :Drev; Cancel-kultur; Media; Kriskommunikation; Diskurs;

    Sammanfattning : Cancel-kultur är ett nytt begrepp som är en kultur där huvudsyftet när någon begått ett misstag, är att direkt hänga ut personen och få denne exempelvis uppsagd från sitt arbete eller utestängd från en specifik miljö. Det startar oftast med ett drev i sociala medier, vilket innebär att en person har blivit uthängd och leder till en snöbollseffekt där hatet mot denna person snabbt eskalerar. LÄS MER