Sökning: "men"

Visar resultat 1 - 5 av 45484 uppsatser innehållade ordet men.

  1. 1. L’identité à travers la mémoire. La constitution d’identité dans La Route des Flandres de Claude Simon, Enfance de Nathalie Sarraute et Les Années d’Annie Ernaux

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Jakob Svedberg; [2017-02-20]
    Nyckelord :franska; La Route des Flandres; Enfance; Les Années; mémoire; identité; Identité narrative; minne; identitet; narrativ identitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur identitet skapas i förhållande till minne i romanerna La Route des Flandres (1960) av Claude Simon, Enfance (1983) av Nathalie Sarraute och Les Années (2008) av Annie Ernaux. Efter en inledande presentation av ett par centrala koncept om minne respektive om identitet baserar sig vår analys på Paul Ricoeurs teori om narrativ identitet. LÄS MER

  2. 2. “INGEN BIKINI BLIR SNYGG PÅ EN GRÖNVIT KROPP” En studie om solning och att vara solbrun i populärkulturella medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jennifer Krook; Gabriella Moberg; [2017-02-15]
    Nyckelord :Popular culture; lifestyle magazines; beauty ideals; tanning; framing;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete:15 HPProgram och/eller kurs:Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap - PR, opinionsbildning och omvärldNivå:GrundnivåTermin/år:Ht 2016Handledare:Johanna ArnessonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:52Antal ord:18595Nyckelord:Popular culture, lifestyle magazines, beauty ideals, tanning, framingSyfte: Att undersöka hur innehållet i populärkulturella livsstilsmagasin uppmärksammar solning samt att vara solbrun.Metod: Kvalitativa innehållsanalyserMaterial: Fyra svenska populärkulturella livsstilsmagasin - Amelia, SOLO, Veckorevyn och Frida under perioden september 2015 till augusti 2016Huvudresultat: Studien kom fram till att det främst var i två sammanhang som magasinen pratade om solning och att vara solbrun, nämligen hälsa och utseende, där utseende var det dominerande. LÄS MER

  3. 3. ”NÅGON SKULLE FAN BEHÖVA STÄNGA AV ELEN FÖR ATT MAN SKULLE AGERA” - En kvalitativ studie av riskkommunikation ur ett mottagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lättman; Elvira Cranz; Ebba Johannesson Källeskog; [2017-02-15]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: “Någon skulle fan behöva stänga av elen för att man skulle agera” - En kvalitativ studie av riskkommunikation ur ett mottagarperspektivFörfattare: Elvira Cranz, Ebba Johannesson Källeskog och Emelie LättmanKurs: Examensarbete i medie - och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  4. 4. Modersmålsundervisnings betydelse för tvåspråkiga elevers lärande i skolan en kvalitativ studie om tvåspråkiga elevers lärande och modersmåls påverkan i årkurs 5 -6

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Zozan Abdulkarim; Hana Omar; [2017-02-15]
    Nyckelord :tvåspråkighet; modersmål och förstaspråk; identitet; andraspråk; andraspråksundervisning;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet bakom vår studie är att undersöka hur andraspråkiga elevers prestationer i skolämnen förknippas med och påverkas av deltagandet i modersmålsundervisning. Det vill säga hur eleverna delaktighet och arbete i det första språket påverkar elevernas prestationer, utveckling och eventuella förbättring av kunskaper i skolämnen. LÄS MER

  5. 5. ”HÅLLER DU MED? DELA GÄRNA!” En studie av riksdagspartiernas kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victoria Busck; Filippa Dahlkild; [2017-02-15]
    Nyckelord :Facebook; social media; political communication; mediatization; media logic;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hpProgram: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärldNivå: GrundnivåTermin/år: Ht 2016Uppdragsgivare: JMG, Institutionen för Journalistik, medier och kommunikation,Göteborgs Universitet.Handledare: Gustav PerssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 53Antal ord: 19 970Nyckelord: Facebook, social media, political communication,mediatization, media logicSyfte: Syftet är att analysera hur relationen mellan medier, medborgare och politik tar sig i uttryck genom politisk kommunikation på socialamedier. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet men.

Din email-adress: