Sökning: "metoder filmanalys"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden metoder filmanalys.
6. Celebrity Endorsement : En kvalitativ analys av Viktväktarnas reklamfilmer.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Uppsatsen syfte är att analysera vad det är för skillnader med att marknadsföra en produkt eller tjänst med eller utan Celebrity Endorsement. Jag har även analyserat hur varumärket framställs genom att använda Celebrity Endorsement metoden. För att förtydliga min analys har jag granskat två reklamfilmer av Viktväktarna. LÄS MER
7. Landskapet genom linsen : ett panorama över bakgrundens betydelse i dukens odysséer
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : En ofta förbisedd aspekt inom filmkonsten är hur landskapet kan samspela med och inverka på handlingen och manifestera huvudkaraktärernas känsloliv. Uppsatsen syftar till att skapa en djupare förståelse för den roll landskapet spelar i film utifrån en detaljstudie av två personligt utvalada roadmovies; Återkomsten (A. LÄS MER
8. Astrid Lindgrens filmer som komplement till de läromedel som finns i ämnet livskunskap
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur Astrid Lindgrens filmberättelser kan vara ett komplement till deläromedel som används i ämnet som kommit att kallas livskunskap. Huvudfrågorna är varför just AstridLindgrens filmer är användbara i detta ämne samt på vilket sätt vi som pedagoger kan använda oss av dem i vårundervisning. LÄS MER
9. Rättfärdighetsfrågor i 16:9-format
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna uppsats ställer frågan hur israelisk film tar upp och bearbetar rättfärdigandeproblematik från det första Libanonkriget 1982. Det centrala för analysen är att undersöka hur rättfärdigandediskursen tar sig uttryck i filmens värld, något som ofta förbises i analyser av detta slag trots filmers ibland enorma genomslag. LÄS MER
10. Dockor, hyenor och kärlek : En jämförande studie av de politiska valfilmerna inför valet 2010
Kandidat-uppsats, Humanistiska fakulteten; Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK); Stockholms universitetSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att klarlägga hur de politiska partierna formulerar sitt budskap i tv-reklam inför valet till Sveriges riksdag 2010. Teoretiska perspektiv: I denna studie används teori om politisk kommunikation, reklam och marknadsföring. Metod: Tre olika metoder användes vid denna studie. LÄS MER