Sökning: "micro-sized enterprises"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden micro-sized enterprises.

  1. 1. The perception of sustainability by micro-sized enterprises within the tourism industry on Gotland

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Nino Dvizac; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainable development; Entrepreneurship; Business;

    Sammanfattning : Micro-sized enterprises (MEs) are many in number in the EU (93%) and are considered as vital and important actors in the push towards sustainable development. MEs perception and attitude towards sustainability dictates the outcome in the future. LÄS MER

  2. 2. Who are we? : Micro-sized companies’ corporate identity on social networking sites

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ida Hansén; Sara Fredriksson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Corporate identity is something every organization has (Bernstein, 1984, cited in Abratt, 1989, p. 69). Balmer (2001, p. 254 & 257) describes the concept with the question “Whatare we?”. LÄS MER

  3. 3. New innovative practices within the tour operations in Peru's jungle

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Niclas Brink; [2017]
    Nyckelord :Innovation; iPeru; iquitos; loreto; maynas; micro-sized enterprises; mincetur; Peru; promperu; service-dominant logic; service innovation; SMEs; tourism; tourism industry; tour operators;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Relationship marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Bratt; Fredrik Randerz; Denise Wiström Vesslund; [2011]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; distributionskedja; micro-sized enterprises; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Relationsmarknadsföring är ett betydelsefullt verktyg i dagens hårda konkurrens. Att skapa relationer har blivit viktigare då det finns fler aktörer att konkurrera med på marknaderna. Vad som är viktigt att ta hänsyn till är att relationsbyggande är ett pågående och kontinuerligt arbete som kräver tid och ansträngningar. LÄS MER