Sökning: "middle and lower secondary school"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden middle and lower secondary school.
1. The Relevance of Social Class : A Content Analysis of EFL Coursebooks for Swedish Upper Secondary School
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This study focuses on social class in Swedish EFL coursebooks. The aim is to investigate what different social classes are represented and how much space they are given, as well as how they are portrayed in three Swedish EFL coursebooks aimed at English 5 for upper secondary school. The selected coursebooks Viewpoints 1, Blueprint A 3. LÄS MER
2. Dialogisk undervisning inom matematik : En fallstudie kring hur dialogisk undervisning framträder på låg-, mellan- respektive högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : På grund av mångfalden i dagens svenska skolor kan inte alltid traditionellt arbetssätt i matematikundervisning främja elever att utveckla sina förmågor såsom analys- och resonemangsförmåga. Läroboksstyrda lektioner ger inte elever möjligheter att komma till tals, lyssna på andras resonemang, tänka kritiskt och analysera andras tankesätt. LÄS MER
3. Komvux Fatbursparken
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I Fatbursparken, Stockholm, bredvid Oscar den 1:s minne planeras det en byggnad för komvux med offentliga verksamheter så som theater, utställning och café. Parken är mycket urban med nära kopplingar till kommunaltrafik, vilket gör den mycket lämpad för endamålet. LÄS MER
4. Specialpedagogiskt stöd till grundskollärare med integrerade grundsärskoleelever : Att skapa förutsättningar för elevers lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to show how some of primary teachers and support teachers in middle and lower secondary school, with help from special education advice and support, create conditions for learning for integrated students with intellectual disability. The research questions in the study are, how can special advice be arranged in the form of a network? What questions may be in focus for teachers and support teachers who teach student with intellectual disability? How does the teachers and support teacher reasons at the implementation of special advice. LÄS MER
5. The prevalence and determining factors of comprehensive knowledge of HIV/AIDS and condom use among adolescents in Sierra LeoneData from DHS 2013
Master-uppsats, Uppsala universitet/Internationell mödra- och barnhälsovård (IMCH)Sammanfattning : Introduction: Adolescents are among the most vulnerable groups to HIV in a society and information regarding their sexual health including HIV is inadequate. This study aims at assessing comprehensive HIV knowledge and condom use among adolescents in Sierra Leone and their determining factors. LÄS MER